کد خبر: ۳۳۷۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

آتش سوزی در آنکارا، 250 مغازه را خاکستر کرد

سه سال پیش نیز یکی از این نوع بازارها در منطقه ای از آنکارا که در داخل طرح بازسازی بافت فرسوده شهر در منطقه اولوس قرار داشت، دچار آتش سوزی شد و بکلی از بین رفت.
آفتاب‌‌نیوز : در آتش سوزی روز یکشنبه در یکی از بازارهای محلی آنکارا، پایتخت ترکیه، 250 باب مغازه خاکستر شد.
 
به گزارش ایرنا، این آتش سوزی پیش از ظهر امروز در منطقه کچی اورن آنکارا رخ داد که با تلاش های آتش نشانی این شهر تحت کنترل در آمد، ولی دود ناشی از آتش سوزی بخش مهمی از شهر را در برگرفته است.

این یکی از بازارهای حاشیه ای شهر می باشد که با تخصیص زمین از سوی شهرداری منطقه ای برای اصناف کوچک و کم بضاعت ایجاد شده و به بازار خلق اشتهار دارد.

اصناف این بازار در تلاش هستند آن بخش از کالاهای خود که از آتش سوزی آسیب ندیده از محل خارج کنند.

سه سال پیش نیز یکی از این نوع بازارها در منطقه ای از آنکارا که در داخل طرح بازسازی بافت فرسوده شهر در منطقه اولوس قرار داشت، دچار آتش سوزی شد و بکلی از بین رفت.

اصناف منطقه مدعی شده بودند که این آتش سوزی عمدی ایجاد شده و برای خارج کردن اصناف بی بضاعت از منطقه صورت گرفته است.

شهرداری کلان شهر آنکارا، طرح های بزرگی را برای بازسازی بافت فرسوده شهر شروع کرده که چهره این شهر را بکلی عوض کرده است.

شهرداری این طرح ها را در قالب قوانینی که برای بازسازی بافت فرسوده شهرها در مجلس ترکیه به تصویب رسیده، با همکاری اداره کل انبوه سازی نخست وزیری موسوم به «توکی» انجام می دهد.

در این راستا محله های بیشماری در حاشیه شهر آنکارا که به عنوان مناطق «گجه کوندور» اشتهار داشت، تخریب و به جای آن شهرک های نو ساخته و برای کسانی که در این مناطق خانه و زمینی داشته اند، با شرایط بسیار سهل، یک واحد آپارتمانی اختصاص داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین