کد خبر: ۳۳۷۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳

کلاهبرداری میلیاردی از 230 زائر حرم‌حسینی

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان، باند کلاهبردارانی که تحت پوشش اعزام به سفر کربلا، مبلغ یک میلیارد و92 میلیون ریال از 230 شهروند زاهدانی کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز : سرهنگ ابراهیم ملاشاهی -رئیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان- در جزئیات این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی با راه‌اندازی کاروانی زیارتی جهت اعزام به کربلا، از تعدادی از مردم که بیشتر افراد سالخورده در زاهدان هستند اقدام به ثبت‌نام و اخذ مبالغ می‌کنند و بعد از رسیدن به مرز آنها را رها می‌کنند، بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: کارآگاهان پلیس پس از تحقیقات تکمیلی و هماهنگی قضایی و اخذ اظهارات و جمع‌آوری مستندات با اشراف اطلاعاتی دو نفر از متهمان اصلی را شناسایی و در یک عملیات هدفمند دستگیر کردند.

ملاشاهی در ادامه گفت: این متهمان در تحقیقات تخصصی پلیس عنوان داشتند که به صورت محله‌ای با مراجعه به مساجد اقدام به ثبت‌نام از افراد به تعداد 230 نفر جهت اعزام به سفر زیارتی کربلا کرده و مبلغ 475 هزار تومان از هر فرد دریافت می‌کردند.

رئیس آگاهی استان با اشاره به اینکه این افراد با اخذ این مبالغ متعهد می‌شدند که تمام هزینه سفر، زائران را دریافت کنند ولی پس از حضور در مرز شلمچه با طرح برنامه از قبل تعیین شده، دوباره از این افراد مبالغ اضافه دریافت می‌کردند.

به گزارش ایسنا، این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این افراد برای راه‌اندازی کاروان و اعزام زائران مجوز قانونی نداشتند، تصریح کرد: این افراد با شگرد، مبلغ یک میلیارد و 92 میلیون ریال از زائران دریافت کرده بودند که پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین