کد خبر: ۳۳۷۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰

مرگ 7 نفر در مازندران بر اثر آنفلوآنزا

وی افزود: از میان افراد فوت شده به غیر از دو نفر که جوان بودند و بیماریهای زمینه ای نداشتند و احتمالا متاسفانه به موقع به بیمارستان ها نرسیده بودند بقیه دارای بیماریهای زمینه ای بودند.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران تعداد فوتی ها به علت H1N1 در استان را تاکنون هفت نفر اعلام کرد.

دکتر قاسم جان بابایی روز یکشنبه گفت: در مجموع حدود یک هزار نفر به دلیل آنفلوآنزا در بیمارستان های استان (مازندران ، بابل ، تامین اجتماعی ) بستری شدند.

وی افزود: از میان افراد فوت شده به غیر از دو نفر که جوان بودند و بیماریهای زمینه ای نداشتند و احتمالا متاسفانه به موقع به بیمارستان ها نرسیده بودند بقیه دارای بیماریهای زمینه ای بودند.

وی با بیان اینکه بیماری تحت کنترل است افزود : تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها در طی روزهای گذشته کاهش یافته و در حال حاضر تعداد بیماران بستری در تمام بیمارستان های استان 180 نفر می باشد.

وی با تاکید بر عمل به توصیه های بهداشتی بر جدا سازی بیماران از افراد سالم و رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد و یاد آور شد: بیمارستان های مازندران آماده بستری کلیه بیماران است و دارو نیز به اندازه کافی موجود می باشد و مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

وی مهمترین توصیه پزشکی در درمان آنفلونزا را استراحت در منازل، حضور نیافتن در اماکن عمومی برای جلوگیری از گسترش این بیماری اعلام کرد.

وی استفاده از ماسک، شتسشوی منظم دست با آب و صابون از سوی بیماران، پوشاندن دهان و بینی را از مراقبت های عمومی برای کاهش تب این بیماری درجامعه و خانواده دانست.

این مسئول مدت بهبود این بیماری را در افراد مبتلا حدود پنج تا هفت روز اعلام کرد و از دانش آموزان مبتلا به آنفلوانزا نیز خواست که به دلیل هماهنگی با آموزش و پرورش در صورت ابتلای نگران مدرسه نباشند و تا 24 ساعت بعد از فروکش کردن تب نیز از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افراد بالای 65 سال به خصوص افرادی که سابقه بیماری نارسایی کلیوی، قلبی، تنفسی، دیابت کنترل نشده و یا تنگی نفس دارند خواست در صورت بروز این بیماری در کمترین زمان به پزشک معالج مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، دکتر جان بابایی گفت: زنان باردار در دوران بارداری و 40 روز پس از زایمان نیز در معرض خطر بیماری آنفلوانزا قرار دارند و در صورت امکان از حضور عیر ضرور در مکان های پرتراکن جمعیتی خودداری کنند و در صورت بروز اولین علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین