کد خبر: ۳۳۷۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹

قیمت پراید در بازار عراق

معاون صادرات سایپا، قیمت فروش هر دستگاه پراید در بازار عراق را ۸۲۰۰ دلار عنوان کرد و گفت: رعایت استانداردهای الزامی در تولید خودرو ۵ میلیون تومان تفاوت قیمت با نمونه صادراتی را رقم می‌زند.
آفتاب‌‌نیوز : محسن جوان در نشست خبری با اشاره به سیاست دولت برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آفریقایی گفت: مقرر شده است تا شرکت مشترک صادراتی میان سایپا و الجزایر برای راه اندازی خط تولید مشترک ایجاد شود که ۷۵ درصد سهم سرمایه گذاری آن مربوط به الجزایر خواهد بود، ضمن اینکه مقرر شده در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار، این سایت ایجاد شود.

معاون صادرات سایپا افزود: در فاز اول مونتاژ خودروها را آغاز خواهیم کرد و سپس زنجیره تامین را با همکاری قطعه سازان ایرانی در الجزایر راه‌اندازی می کنیم.

وی تصریح کرد: در بازار الجزایر قرار است خودروهای سایپا ۱۳۲، ۱۱۱، ۱۵۱، تیبا صندوقدار و تیبا هاچ بک عرضه شود، همچنین در سال ۲۰۱۷ نیز خودرو ساینا را در این کشور عرضه خواهیم کرد.

جوان، کشش بازار الجزایر را ۴۰۰ هزار دستگاه برای خودروهای ایرانی عنوان و خاطرنشان کرد: این خط تولید را با ظرفیت اسمی ۲۰ هزار دستگاه راه اندازی خواهیم کرد و با توجه به تقاضای بازار این کشور، تولید را بالا خواهیم برد.

وی ادامه داد: بر این اساس، ایران در الجزایر برای تولید خودروهای مذکور سرمایه گذاری‌ کرده است، ضمن اینکه از سال ۸۵ حضور خود را در این کشور با عرضه خوردروها به صورت «سی بی یو» آغاز کرده ایم اما به دلیل شرایط تحریم نتوانستیم ادامه مسیر دهیم، چرا که قانون حاکم بر الجزایر، گشاش ال سی برای واردات خودرو را الزامی می کرد.

معاون صادرات سایپا گفت: خودروهای صادراتی فاقد ایربگ، ترمز ای بی اس، پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث است. برهمین اساس، قیمت خودروهای صادراتی - به غیر از بازار عراق- ارزان تر از بازار داخل است، ضمن اینکه حقوق و عوارض گمرکی را هم به دلیل صادراتی بودن محصول، از دولت پس می‌گیریم.

جوان با اشاره به فروش خودروهای سایپا در بازار عراق، افزود: در عراق خودرو پراید بدون آپشن در بازار عراق ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دینار معادل ۸ هزار و ۲۰۰ دلار است اما آنچه که پول به دست ما می رسد، ۵ هزار و ۵۰۰ دلار برای هر خودرو برآورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ یک از سایت‌های این گروه خودروسازی در خارج از کشور زیان ده نبوده و بخشی از ضرر وارده به سایپا ناشی از بی ثباتی در برخی کشورها است که خارج از کنترل ما به شمار می رود اما در مجموع سایتی را نداریم که روی دست ما باقی مانده باشد.

به گزارش مهر، معاون صادرات سایپا با اشاره به صادرات خودروهای این گروه خودروسازی به ونزوئلا اظهارداشت: در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار بابت صادرات خودروها از ونزوئلا طلبکار بودیم که ۷۰ میلیون دلار آن وصول شده و ۳۰ میلیون دلار دیگر هم اکنون در حساب بانک مرکزی این کشور موجود است که به محض تسویه، محموله بعدی را ارسال خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
2
امیدوارم سایت الجزایر ینز به سرنوشت سایت سنگال دچار شود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین