کد خبر: ۳۳۷۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷

با گوشی‌های قدیمی خود چه کار می‌توان کرد؟

دوربین بسیاری از گوشی‌های هوشمند قدیمی، به نسبت برخی دوربین‌های مداربسته کیفیت بهتری دارند. پس چرا آن‌ها را تغییر کاربری ندهیم و برای محافظت از منزل‌مان استفاده نکنیم؟
آفتاب‌‌نیوز : تکنوتاچ: پیشرفت روزافزون تکنولوژی و صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند، هر از چند گاهی ما را به خرید گوشی موبایل جدید سوق می‌دهد و گوشی‌‌های قدیمی که دیگر همچون گذشته خوب و کارآمد نیستند که بتوان فروخت یا به کسی بخشید، در گوشه‌ای رها می‌شوند. اما آیا واقعا این گوشی‌ها به هیچ کار دیگری نمی‌آیند؟ پاسخ خیر است. درحقیقت با کمی خلاقیت، کارهای زیادی هست که ‌می‌توان با این گوشی‌های قدیمی انجام داد. ما در این مقاله پنج راه به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

۱- کنترل از راه دور

همه‌ی ما می‌دانیم که گوشی‌های هوشمند می‌توانند به عنوان کنترل از راه دور استفاده شود، اما شاید به ندرت از گوشی‌ به جای کنترل استفاده کرده باشیم. ولی اگر گوشی قدیمی‌ای دارید که دیگر به عنوان یک تلفن همراه به آن نیاز ندارید، می‌توانید آن را کنار تلویزیون‌تان بگذارید و به یک کنترل تبدیلش کنید. نه تنها تلویزیون، که برای هر وسیله‌ی دیجیتال دیگری می‌توانید با گوشی قدیمی‌تان یک کنترل درست کنید. فقط کافی است اپلیکیشن کنترل از راه دور دستگاه مربوطه را نصب کنید. که تعدادی از آن‌ها را همراه با لینک دانلودشان در زیر می‌بینید.

    (return (iTunes Control
     Unified Control
    Power DVD Remote Free
    Yaste, the Kodi/XBMC Remote

با گوشی‌های قدیمی خود چه کار می‌توان کرد؟
 
۲- ساعت زنگ‌دار

اگر گوشی قدیمی‌تان دیگر فضای حافظه(رم) اضافی برای نصب بازی و اپلیکیشن‌های سنگین ندارد، می توانید از آن به عنوان یک ساعت کنار تخت‌تان استفاده کنید. روی آن یک اپ ساعت زیبا مثل Timely یا My Alarm Clock یا Alarm Clock نصب کنید و یک پایه‌ی ساده و ارزان برای گوشی‌تان تهیه کنید و آن را روی میزتان بگذارید. فراموش نکنید که حالت Daydream را در تنظیمات صفحه نمایش فعال کنید. با استفاده از این حالت می‌توانید گوشی‌تان را به یک قاب عکس دیجتیال هم تبدیل کنید.

با گوشی‌های قدیمی خود چه کار می‌توان کرد؟

۳- دوربین مداربسته

دوربین بسیاری از گوشی‌های هوشمند قدیمی، به نسبت برخی دوربین‌های مداربسته کیفیت بهتری دارند. پس چرا آن‌ها را تغییر کاربری ندهیم و برای محافظت از منزل‌مان استفاده نکنیم؟ برای این کار، اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد. اپلیکیشن اندرویدی SalientEye از دوربین گوشی‌تان برای ثبت تصاویر استفاه می‌کند و هر حرکت مشکوکی که ببیند با ارسال اس‌ام‌اس یا ایمیل، به شما اخطار می‌دهد. اپلیکیشن TrackView به شما این امکان را می‌دهد که از راه دور، مکانی را زیرنظر بگیرید و تصاویر دریافتی را هم ضبط کنید. با این روش ارزان و آسان، امنیت منزل‌تان را فراهم کنید.

با گوشی‌های قدیمی خود چه کار می‌توان کرد؟

۴- پخش کننده موزیک و ویدئو

اغلب ما از حجم زیادی که فایل‌های موسیقی و ویدئویی در گوشی‌مان گرفته است و همچنین میزان شارژ بالایی که برای پخش آن‌ها مصرف می‌شود، ناراضی هستیم. اما اگر یک گوشی قدیمی بدون استفاده دارید، چرا آن را پر از فایل‌های موسیقی و ویدئویی نکنید و برای خودتان یک پخش‌کننده نسازید؟ حالا که دیگر گوشی شما کارایی سابق خود را ندارد، به راحتی  آن را پر از فایل‌های موسیقی و ویدئویی کنید و بدون نگرانی از خاموش شدن تلفن همراه‌تان، از شنیدن موزیک لذت ببرید.

با گوشی‌های قدیمی خود چه کار می‌توان کرد؟

۵- جی‌پی‌اس آفلاین

اگر در اتومبیل خود یک جی‌پی‌اس واقعی ندارید، می‌توانید گوشی قدیمی‌تان را همچون یک دستگاه جی‌پی‌اس به کار بگیرید. یک اپلیکیشن ناوبری با قابلیت مسیریابی آفلاین نصب کنید و گوشی‌ را در جایی که دیدرس راننده باشد، به اتومبیل وصل کنید. دیگر حتی به اینترنت هم نیازی ندارید و بدون هیچ خرجی صاحب یک جی‌پی‌اس شده‌اید.

استفاده از رادیوی گوشی، اسباب‌بازی‌ای برای بچه‌ها، دفترچه یادداشت، کتاب‌خوان، دوربین عکاسی، تایمر، کورنومتر، چراغ قوه و هزاران راه دیگر برای احیای مجدد گوشی‌های از کار افتاده وجود دارد. فقط کافی است نگاه تازه‌ای به آنهاداشته باشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین