کد خبر: ۳۳۷۷۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

روزنامه‌ای که در اعتراض به آلودگی هوای تهران منتشر نشد

یک روزنامه صبح کشور صبح امروز دوشنبه ۳۰ آذر بدلیل آلودگی هوا منتشر نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایلنا، روزنامه سینمایی بانی فیلم صبح امروز در اعتراض به وضعیت آلودگی هوای تهران منتشر نشد.

این روزنامه درباره علت منتشر نشدن نوشته است:

اگر همراهی و همکاری شهروندان در دشواری‌ها و شرایط حادی که جامعه شهری با آن روبرو می‌شود، شکل ملموس و قابل اتکا نیابد، وضعیت جامعه از مرزهشدار خارج و مشکل تبدیل به بحرانی می‌شود که دامنه‌اش همه را شامل خواهد شد. امروز بحث آلودگی هوای شهرهای بزرگ از جمله تهران پایتخت در چنین وضعی قرار گرفته است و اگر همیاری همگانی تک تک شهروندان نباشد، «مرگ خاموش» به سراغ همه می‌آید!

بیاییم به صورت شعاری با موضوع برخورد نکنیم و تنها به نصیحت کردن و راهکارهای غیرواقعی که شکل تبلیغاتی دارند نپردازیم. امروز همه مسوولیم و در قبال این مسوولیت باید شرایطی را به وجود بیاوریم که دیگر نگران مدیریت کردن آلودگی هوا توسط باد و باران و برف نباشیم...

اهمیت مشارکت هنرمندان به عنوان گروه‌های مرجع جامعه می‌تواند از عوامل تاثیرگذاری باشد که رفع مشکل را در زمانی اندک می‌سر نماید. این موضوع متاسفانه مورد غفلت برنامه ریزان و سیاستگذاران شهری قرار گرفته و به همین خاطر تا کنون هنرمندان در این هشدار‌ها حضور اندک و کم اثری داشته‌اند.

اگر وفاق ملی و همگرایی میان مردم صرفا در مناسبت‌های خاص و رویدادهای سیاسی خلاصه نشود و اهمیت بحث مقابله با بلای آلودگی هوا به عنوان یک اصل اجتماعی تلقی شود، دیگر مدیریت و رفع معضل آلودگی هوا به دست عوامل طبیعی سپرده نخواهد شد.

روزنامه بانی فیلم از همه هنرمندانی که دغدغه سلامتی و تندرستی مردم را دارند تقاضا می‌کند با مشارکت در یک حرکت اجتماعی موثر، به مقابله با این معضل برخیزند.

به احترام مردم شریف و با امیدواری به درک صحیح داشتن از عمق این مشکل، روزنامه بانی فیلم فردا دوشنبه منتشر نخواهد شد تا شاید با این حرکت کوچک دیگران نیز به این اندیشه بیفتند که روزهای تنفس از هوای آزاد را برای مردم و شهرمان بیشتر و بیشتر کنیم...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین