کد خبر: ۳۳۷۸۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

هاشمی رفسنجانی: هنرمند در هیچ مکان و زمانی غریب نیست

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار جمعی از هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون، هنرمندان را آیینه‌ای برای انعکاس فرهنگ و هنر جامعه در فضای جهانی دانست و گفت: رسیدگی و توجه به مسایل آنها، توجه به نیازهای فرهنگ کشور است.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این جمله که «هنرمند واقعی، در هیچ مکان و زمانی غریب نیست»، گفت: باید خیال جامعه بابت هنرمندانشان جمع باشد و نباید مردم ناراحت و نگران آنها باشند.

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، که با حوصله فراوان به درد دلهای صمیمانه هنرمندان گوش سپرده بود، دغدغه‌های معیشتی و خواسته‌های این قشر فرهنگی را در مقابل کارهای هنری بزرگی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی انجام داده‌اند، ناچیز دانست و گفت: باید برای یکبار و برای همیشه، برنامه‌ای جامع و منطقی از سوی مسؤولان فرهنگی تدوین شود تا این قشر که سالها احساسات مردم را برانگیخته‌اند، برای هزینه‌های زندگی به ویژه در دوران پیری و سالخوردگی احساس نیاز نکنند.

ایشان تداوم کارهای هنری را از سوی هنرمندان در تمام سنین، موجب افزایش غنای فرهنگ و هنر خواند و گفت: کارهای هنری تعطیل پذیر نیستند و هنرمندان بازنشستگی ندارند، پس باید برای این قسمت از کارها، برنامه‌ریزی کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به گلایه‌ها و تقاضای هنرمندان حاضر در جلسه از آنها خواست با مشورت سایر هنرمندان پیشکسوت و مراکز هنری و دستگاه‌های ذیربط، پیشنهادات جامع و عملی خود را برای ارجاع به مراکز و دستگاه‌های مربوطه به صورت مکتوب ارائه کنند.

در آغاز این دیدار که در فضایی صمیمانه و خودمانی انجام شد، هر یک از هنرمندان، به طور جداگانه به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص هنر سینما، تئاتر، تلویزیون و مشکلات و دغدغه‌های زندگی و برخی محدودیت‌های کاری جامعه هنری پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین