کد خبر: ۳۳۷۹۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

با خوردن این غذاها از آلودگی هوا در امان باشید

در هوای آلوده فلزات سنگین و ذرات معلق در هوا وجود دارد که عمدتا از طریق ریه و شش‌ها وارد بدن می‌شود که معمولا رژیم غذایی نقش موثری دارد.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر احمد اسماعیل زاده  متخصص تغذیه گفت: در هوای آلوده فلزات سنگین و ذرات معلق در هوا وجود دارد که عمدتا از طریق ریه و شش‌ها وارد بدن می‌شود که معمولا رژیم غذایی نقش موثری دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی ادامه داد: اگر این آلاینده‌ها از طریق سیستم گوارشی جذب بدن شود در این صورت نکات تغذیه‌ای بسیار حائز اهمیت است. بنابراین توصیه می‌شود افراد در تمام ایام سال به ویژه روزهای آلوده‌ی سال مصرف شیر و لبنیات را در الویت برنامه‌ی غذایی خود بگذارند.

این متخصص بیان کرد: لبنیات ها به علت دارا بودن کلسیم می‌تواند با فلزات سنگینی که از طریق گوارش جذب می‌شود پیوند بر‌قرار کند و مانع جذب آلاینده‌ها به بدن شود. لذا به این وسیله می توانید مسمومیت بدن خود را کاهش دهید.

وی افزود: منابع لبنیاتی حاوی پروتئین بسیار خوبی است که می تواند در تامین پروتئین مورد نیاز بدن برای تقویت سیستم ایمنی نقش بسزایی داشته باشند.

وی در خصوص توصیه‌های تغذیه‌ای دیگر بیان کرد: خوردن مقادیر فراوان از سبزیجات و میوه‌ها در برنامه‌ی غذایی به علت فیبر موجود در آنها  سبب کاهش جذب آلاینده‌ها می‌شوند.

وی افزود: وجود آنتی اکسیدان‌ها نیز سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و از جهتی مخرب فلزات سنگین در بدن می‌باشد.

این متخصص تغذیه در پایان توصیه کرد: افراد در این روزها حتما شیر، میوه و سبزیجات استفاده کنند حتی کسانی که مشکلات گوارشی دارند می توانند از آب میوه‌ها و سبزی ها در طول روز میل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین