کد خبر: ۳۳۷۹۶۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی روسیه را تا اواسط ۲۰۱۶ تمدید کرد

اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد: تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه به‌دلیل درگیری‌های شرق اوکراین را تا پایان جولای آینده تمدید می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : اقدام اتحادیه اروپا در تمدید تحریمهای اقتصادی علیه روسیه تا اواسط سال 2016 میلادی با واکنش منفی وزیر اقتصاد روسیه روبرو شده است.

به گزارش تسنیم، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که لغو تحریمهای اقتصادی علیه روسیه مشروط به اجرای کامل توافقنامه صلح در شرق اوکراین خواهد بود. بر اساس آمارهای سازمان ملل، از آغاز درگیری ها در شرق اوکراین از آوریل 2014 میلادی تاکنون بیش از 9 هزار نفر کشته شده اند.

برخی دیپلماتها اعلام کرده اند که این احتمالا آخرین باری خواهد بود که اتحادیه اروپا تحریمهای اقتصادی علیه روسیه را تمدید خواهد کرد چرا که فرانسه و برخی دیگر از اعضای اتحادیه اروپا خواستار تعامل با مسکو برای مقابله با تروریسم و حل و فصل بحران سوریه هستند.

البته برخی دیپلماتها نیز تاکید کرده اند :تا زمانی که کل مفاد توافقنامه صلح اوکراین از سوی روسیه اجرا نشود، تحریمها لغو نخواهد شد.

آلکسی اولیوکائف وزیر اقتصاد روسیه نیز در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا تاکید کرد: تحریمهای اتحادیه اروپا کاملا غیر قابل قبول و بی فایده است. به تدریج کشورهایی که تحریمها را پیشنهاد داده اند، می فهمند که این تحریمها غیر قابل قبول و بی فایده است و ما شاهد یک گفتگوی مهم در اروپا درباره این مساله هستیم. دیر یا زود، انتظار داریم که تصمیمی برای لغو این تحریمها اتخاذ خواهد شد.

روابط روسیه و غرب طی ماه های گذشته به خصوص پس از بحران شرق اوکراین با تنش زیادی روبرو شده است. سطح روابط دو طرف به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد تنزل یافته است. آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین