کد خبر: ۳۳۸۰۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
سازمان بین المللی مهاجرت:

بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو در سال 2015 وارد اروپا شده اند

'سازمان بین المللی مهاجرت' اعلام کرد در سال 2015 بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو وارد اروپا شده و سه هزار 700 نفر از آنها در آب های دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.
آفتاب‌‌نیوز : به نوشته تارنمای این نهاد بین المللی موسوم به (IOM) که مقر آن در 'ژنو' سوییس است، تا 21 دسامبر (دوشنبه 30 آذر ماه) تعداد مهاجرانی که وارد خاک اروپا شده اند از یک میلیون نفر گذشته است. بیش از 800 هزار نفر از این مهاجران از طریق مرز ترکیه وارد یونان شده اند که بیش از 455 هزار نفر از آنها از سوریه و بیش از 186 هزار نفر از افغانستان عازم اروپا شده اند.

همچنین بر اساس این گزارش، نزدیک به 3700 نفر از آوارگانی که تلاش می کرده اند وارد اروپا شوند؛ در آب های دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند. سایر مهاجران که اهل پاکستان، اریتره، بنگلادش و نیجریه هستند، به دلایل اقتصادی کشورهای خود را ترک کرده اند.
بنا بر گزارش ها، اکثر این مهاجران برای رسیدن به آلمان کشورهای خود را ترک کرده اند و این کشور تاکنون شاهد ورود نزدیک به یک میلیون مهاجر بوده است.

'ویلیام لیسی سوینگ' (William Lacy Swing)، مدیر کل این نهاد بین المللی در این باره گفته است:'ما از موج احساساتی که در اروپا علیه مهاجران براه افتاده بسیار نگرانیم. این احساسات به بیگانه هراسی منجر می شود و مهاجران را در معرض خطر قرار می دهد.'
پس از حملات تروریستی در پاریس، کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای بالکان که آوارگان و پناهجویان از این کشورها برای رسیدن به کشورهای شمال اتحادیه اروپا می گذرند، اقدامات امنیتی در مرزهای خود را افزایش دادند و در این راستا صربستان، مقدونیه، اسلوونی و کرواسی تصمیم گرفتند که فقط به پناهجویانی اجازه عبور از کشورشان را بدهند که از مناطق جنگی هستند.

اتحادیه اروپا به مهاجرانی که از کشورهای سوریه، افغانستان و عراق نیستند و تنها به خاطر مسایل مالی و بیکاری کشورشان را ترک کرده اند و به آنها 'مهاجران اقتصادی' می گویند اجازه ورود نمی دهد و اولویت را به افرادی داده اند که به خاطر جنگ و ناآرامی کشورشان را ترک کرده اند.

هجوم آوارگان کشورهای جنگ زده خاورمیانه به خصوص سوریه و عراق و افغانستان وهمچنین شاخ آفریقا به اروپا، به بزرگترین بحران سیاسی و اجتماعی اروپا بعد از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است. بنا به آمارهای اعلام شده از طرف کمیساریای بین المللی جنگزدگان و پناهجویان، حدود 230 میلیون مهاجر در جهان وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین