کد خبر: ۳۳۸۱۷۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

واکنش هیلاری کلینتون به قانون جدید صدور روادید

نامزد دموکرات انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا از تصویب قانون جدید صدور روادید در کنگره این کشور ابراز خرسندی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
نامزد دموکرات انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا از تصویب قانون جدید صدور روادید در کنگره این کشور ابراز خرسندی کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از آسوشیتدپرس؛ "هیلاری کلینتون،" نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، اعلام کرد: من اعتقاد زیادی به کنترل مرزها دارم. من زمانی که سناتور بودم به نفع این موضوع رای دادم. ما در ده سال اخیر مبالغ زیادی را صرف افزایش امنیت مرزهایمان کرده ایم. به نظرم این موضوع باید بخشی از اصلاح موضوع مهاجرت باشد. ما باید امور امنیتی را در فرودگاههایمان تشدید کنیم. من از اینکه کنگره این قانون را درباره صدور روادید تصویب کرد بسیار خوشحالم.

کلینتون در ادامه افزود: این موضوع، صدور روادید را برای افرادی که به کشور ما می آیند، دشوار کرد. این افراد از طریق فرودگاهها وارد کشورمان می شوند. ما باید امور امنیتی را در فرودگاهها تشدید کنیم. ما همچنین باید با دوستان کانادایی خود تعامل بیشتری داشته باشیم.ما باید درباره مرزهایمان سخت گیر باشیم؛ اما در این حال باید اصلاحاتی جامع در زمینه مهاجرت صورت دهیم. این همان چیزی است که در صورت رسیدن به ریاست جمهوری پیگیری خواهم کرد.
کلینتون در ادامه گفت: اظهارات "دونالد ترامپ،" نامزد حزب جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،  درباره مسلمانان خطرناک و شرم آور است.

وی در این باره اظهار داشت: من معتقدم که کشور ما به رئیس جمهوری نیاز دارد که اقتصاد ما را در سراسر جهان بهبود دهد و در این حال امنیت و ایمنی ما را در داخل کشور  و سراسر جهان تامین کند. او همچنین باید قدرت راهبری آمریکا در جهان را حفظ کند و دمکراسی ما را برای افزایش آزادی و ایجاد فرصت برای همگان عرضه کند.

وی افزود: من معتقدم که اگر یک رئیس جمهور دموکرات در کاخ سفید حضور داشته باشد اقتصاد بهتر عمل خواهد کرد. تاریخ این موضوع را به ما نشان داد است، زمانی که یک رئیس جمهور دموکرات در کاخ سفید حضور داشته است ما شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد بوده ایم. ما همچنین شاهد چهار دوره رکود اقتصادی و در زمان حضور روسای جمهور از حزب جمهوری‌خواه در کاخ سفید بوده ایم. در 35سال گذشته ما پنج رئیس جمهور داشته ایم که سه نفر از آنها جمهوری‌خواه و دو نفر دموکرات بوده اند. جمهوری خواهان سیاست اقتصادی را دنبال کرده‌اند که برای بیشتر مردم آمریکا کارا نبوده است. آنها پس از پایان دوران ریاست جمهوری خود مشکلات فراوانی را برای رئیس جمهور بعدی بر جا گذاشتند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: لازم است در اینجا مطالبی درباره اینکه چگونه از کشورمان در برابر داعشمحافظت کنیم، بیان کنم. من طرحی سه مرحله ای برای جلوگیری از ورود آنها به کشورمای خاورمیانه ،از کار انداختن شبکه تروریستی آنها در جهان و اینکه چگونه کشورمان را امن کنیم، ارائه کرده ام. کارهای زیادی باید در این رابطه انجام شود. به نظرم ما با چالش مهمی روبرو هستیم. ما باید ظرفیت های نیروهای امنیتی و ارتش عراق و سنی ها و کردها  را برای مبارزه با داعش افزایش دهیم. در حال حاضر نبردها در رمادی در جریان است و مستشاران نظامی آمریکایی و حملات هوایی از نیروهای عراقی در این نبرد پشتیبانی می کنند.

کلینتون افزود: ما لازم است که شبکه جهانی تروریسم داعش را از کار بیاندازیم. این به معنای قطع منابع مالی آنها و جلوگیری از پیوستن شبه نظامیان خارجی به آنها است. ما باید در اینترنت به روشی موفقیت آمیز با آنها مبارزه کنیم. آنها تصاویر هولناکی در رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک و توئیتر بارگیری می کنند. ما باید در داخل آمریکا هم بهتر عمل کنیم. باید تعامل بین دولت فدرال و نیروهای پلیس محلی وجود داشته باشد.

وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: لازم است در اینجا مطالبی درباره اظهارات اخیر ترامپ بیان کنم. اظهارات ترامپ درباره مسلمانان خطرناک است. این اظهارات شرم آور است. این نباید سخنان فردی باشد که برای ریاست جمهوری امریکا نامزد شده است. این اظهارات تبعاتی واقعی به همراه خواهد داشت. همانطور که می دانید مردم در سراسر جهان توجه  خاصی به انتخابات ما دارند. اگر شما نگاهی به شبکه های تلویزیونی عرب زبان داشته باشید، تصاویر اظهارات ترامپ درباره اینکه مسلمانان حق ندارند وارد آمریکا شوند را بارها پخش می کنند. این تصاویر به دست گروههای افراطی جهادی می افتد و این همان چیزی است که آنها خواهان آن هستند که نشان دهند و مدعی شوند که آمریکا بر ضد اسلام و مسلمانان است. آنگاه آنها از این موضوع برای دامن زدن به تبلیغات خود در رسانه های اجتماعی بهره می گیرند.

وی گفت:خط نخست دفاعی ما در آمریکا باید مسلمانان آمریکایی باشند. آنها همان افرادی هستند که می توانند اقدامات مشکوک را به نیروهای امنیتی و پلیس گزارش دهند. این همان کاری است که ما در نیویورک و پس از یازدهم سپتامبر انجام دادیم.اداره پلیس نیویورک روابط خود را در این رابطه گسترش داد زیرا ما هر روز نگران حمله جدیدی بودیم. کارهای زیادی برای جلوگیری از حملات صورت گرفت.زمانی که یکی از نامزد های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به طور مستقیم به بخشی از جمعیت آمریکا می گوید که ما به شما احترام نمی گذاریم و شما را نمی خواهیم این فضایی را ایجاد می کند که در اقدامات ما برای جلوگیری از اعمال کسانی که به دنبال آسیب زدن به ما هستند کمک کننده نیست. این یک موضوع بسیار خطیر است. من مطمئنم که نیروهای امنیتی و پلیس ما به روشی انسانی می توانند به خوبی از ما محافظت کنند؛ اما آنها به همکاری و کمک جوامع کشور نیازمندند.

وی درباره موضوع سلاح در آمریکا گفت: روزانه نود نفر در آمریکا با سلاح کشته می شوند. این می تواند از طریق قتل، خودکشی و یا حوادث وحشتناک باشد. سالیانه 33 هزار نفر در آمریکا با اسلحه جان خود را از دست می دهند. به نظرم ما باید به نقطه عطفی درباره قوانین  ایمنی سلاح برسیم. من از بسته شدن روزنه های موجود در این قوانین حمایت می کنم. 

منبع: باشگاه خبرگان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین