کد خبر: ۳۳۸۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

چراغ سینما در قشم پس از 20 سال روشن شد

پس از گذشت 20 سال از اکران آخرین فیلم سینمایی در سینما دریا قشم و کانون فرهنگی شهید ذاکری، روز چهارشنبه با اکران فیلم محمد رسول الله(ص) به مناسبت هفته وحدت، چراغ سینما در این جزیره بار دیگر روشن شد.
آفتاب‌‌نیوز : فیلم یاد شده در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم روی پرده رفته و در چهار سانس 9 و 30 صبح و 19 و 30 دقیقه عصر در روزهای دوم و سوم دی ماه در معرض دید علاقه مندان به هنر هفتم قرار می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اکران این فیلم را آغازی بر اکران ماهیانه فیلم های روز کشور در این شهر اعلام می کند و اظهار امیدواری می کند که با سرمایه گذاری و مساعدت بخش خصوصی، بتوانیم شاهد برپایی نخستین سینمای قشم تا پایان امسال باشیم.

علیرضا کمساری می افزاید: هم اینک ساخت سینمای قشم با ظرفیت 300 نفر، 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با انجام آخرین مراحل دیوارکوبی و اجرای مبلمان، این سینما برای استفاده عمومی مهیا می شود.

با همه این احوال، امروز مردم قشم در حالی پس از دو دهه انتظار به تماشای فیلم محمد رسول الله(ص) می نشینند که ظرفیت سالن اکران فیلم 350 نفر در هر سانس و در چهار سانس در مجموع حداکثر یکهزار و 400 نفر است و از طرف دیگر عرضه بلیت رایگان برای تماشای این فیلم نیز فقط در محل های خاصی ارایه می شود و خیل عظیم روستاییان قشم از این موهبت محروم هستند.

یکی از فعالان حوزه رسانه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هنر هفتم یکی از نیازهای ضروری قشر جوانان در اوقات فراغت است تا در محیطی سالم فیلم های آموزنده را تماشا کنند.

محمد خان احمدلو افزود: با توجه به ورود گردشگران به جزیره زیبای قشم، وجود یک مکان مناسب فرهنگی می تواند زمینه استفاده هر چه بیشتر گردشگران از ظرفیت های جزیره را فراهم کند.
یکی از بومیان جزیره قشم نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: با گذشت 25 سال از عمرم، تاکنون به سینما نرفته ام و درک درستی از این مکان ندارم.

زینب احمدی افزود: علاقه بسیار جوانان و کودکان برای تماشای فیلم در سالن سینما باور نکردنی است و همگی علاقه داریم به همراه خانواده از این موهبت بهره مند شویم.

قشم دارای 120 هزار جمعیت است که بیش از نیمی از جمعیت آن را روستاییان تشکیل می دهد. با این حال خلا فرهنگی نبود سالن سینما در این شهرستان همچنان بر دل جزیره نشینان سنگینی می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین