کد خبر: ۳۳۸۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

اجرای طرح کاداستر در 7 میلیون هکتار از اراضی ملی

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای طرح کاداستر در هفت میلیون هکتار از اراضی ملی در سال‌ جاری خبر داد و گفت: قانون حدنگاری کشور از 23 اسفند سال گذشته ابلاغ شده که برای امسال هفت میلیون هکتار با اعتبار 23 میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
اکرم توفیقی اظهارکرد: تا کنون سند 138 میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی به نام دولت اخذ شده و برای 12 میلیون هکتار نیز سند تک‌برگی صادر شده است.

وی با بیان اینکه باید 85 درصد اراضی کشور ملی و دولتی بوده و باید سند آنها صادر شود، تصریح کرد: مهمترین چالش اجرای کاداستر در کشور تامین اعتبار بوده به‌طوریکه این طرح دارای وسعتی بالا است و در تمامی سطح کشور باید صورت بگیرد.

توفیقی مدت زمان اجرای طرح کاداستر را پنج سال داسنت و افزود: کاداستر 146 میلیون هکتار اراضی کشور باید ظرف مدت پنج سال تمام شود.

در سال 95 باید 14 میلیون هکتار از اراضی ملی کشور حدنگاری شوند

توفیقی با اشاره به اینکه اجرای کاداستر برای امسال در هفت میلیون هکتار هدف‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: سال آینده این مساحت دو برابر افزایش داده می‌شود؛ به طوریکه در سال آینده باید 14 میلیون هکتار از اراضی ملی کشور حدنگاری شوند.

وی بیان کرد: مقدمات اصلاح هندسی 154 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان همدان آماده شده است و نگرانی برای اجرای پروژه در این استان وجود ندارد.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه استان همدان به عنوان پایلوت و پیشرو اجرای طرح کاداستر در کشور است، گفت: با توجه به اینکه امسال اعتبارات خوبی به استان همدان اختصاص داده شده است در اولین سال اجرای قانون حدنگاری 200 هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی استان همدان با اعتبار 700 میلیون تومان اجرایی خواهدشد.

توفیقی با تاکید بر اینکه تا پایان امسال برای 30 درصد از اراضی ملی سند تک برگی صادر می‌شود، یادآور شد: تا کنون برای بیش از 100 هزار هکتار از 900 هزار عرصه‌ منابع طبیعی و ملی استان همدان سند تک برگی صادر شده است و برای امسال نیز 200 هزار هکتار در دستور کار قرار دارد.

وی رسیدگی به اعتراضات اشخاص را یکی دیگر از وظایف این سازمان عنوان کرد و گفت: تاکنون 235 هزار فقره اعتراض در 397 دبیرخانه هیئت تعیین تکلیف اراضی ثبت شده است و در حال حاضر نیز 65 هزار اعتراض رسیدگی نشده باقی مانده است.

توفیقی ادامه داد: امروز شاهد دست‌اندازی به اسناد وبه نوعی زمین‌خواری نرم هستیم که راهکار اساسی مقابله با این موضوع تثبیت مالکیت دولت است.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اجرای کاداستر را پایه مقابله با پدیده زمین خواری دانست و اظهارکرد: زمین خواری دغدغه اصلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آخیزداری است به‌طوزیکه امروزه شاهد شیوه‌های نوینی از زمین‌خواری هستیم.

توفیقی با تاکید براینکه باید اسناد به صورت حدنگاری تهیه شود تا امکان سواستفاده را به حداقل برساند، عنوان کرد: اجرای قانون حدنگاری باید تا پایان برنامه ششم توسعه به اتمام برسد.

به گزارش ایسنا، وی افکار عمومی را در اجرای طرح کاداستر و جلوگیری از زمین‌خواری موثر تر از تجهیزات و امکانات دانست و اظهارکرد: افکار عمومی و مردم کمک کنند تا سیاست‌گذاران، قانون‌گذاران و برنامه‌ریزان با تامین منابع اعتباری و امکانات مدرن زمینه اجرای این طرح را ظرف مدت پنج سال فراهم کنند.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد: افکار عمومی از دولت بخواهد زیرساخت‌های جلوگیری از زمین‌خواری را فراهم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین