کد خبر: ۳۳۸۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

آمار 20.6 درصدی زوجین نابارور در کشور

قائم مقام رئیس اداره پیوند اعضای وزارت بهداشت گفت: ایران با رقم 20.6 درصد زوج نابارور، از میزان ناباروری بالایی برخوردار است و این در حالیست که میانگین ناباروری در دنیا حدود 12 تا 15 درصد است.
آفتاب‌‌نیوز :
امید قبادی در نشست خبری "انجمن ناباروری امید دنیا" به عنوان انجمن حمایت از زوج‌های نابارور در کشور اظهار کرد: از علل اصلی ناباروری در ایران می‎توان به تغذیه نامناسب، عدم تحرک، هیجانات کنترل نشده روحی، سیگار، مواد مخدر، آلودگی‎های شیمیایی و آلودگی‎های رادیویی اشاره کرد.

قائم مقام رئیس اداره پیوند اعضای وزارت بهداشت ادامه داد: عدم درمان ناباروری در مقیاس خانواده موجب از هم پاشیدن این بنیان، طلاق، مشکلات روحی و حتی خودکشی و در مقیاس ملی موجب پیر شدن جامعه، کاهش شاخص امید به زندگی، مشکلات اقتصادی و نزول پیشرفت کشور و کاهش نیروی جوان و فعال می‎شود.

وی افزود: درمان ناباروری به وزارت بهداشت محول شده است و اصفهان باید به عنوان یکی از قطب‎های پزشکی و مراکز مهم کشور و حتی خاورمیانه در این زمینه قدم بردارد.

قبادی گفت: پیش بینی می‎شود با ادامه این روند جمعیت ایران تا سال 2050 تنها به 86 میلیون نفر رسیده باشد که این جمعیت توان اداره کشور و تامین نیروی کار لازم برای پیشبر اهداف کشور را نخواهد داشت. رهایی از این معضل نیازمند پیشگیری، درمان و مراقبت است. برای رسیدن به این مهم آموزش نقشی کلیدی ایفا می‎کند که صرفا بر عهده دولت و ارگان‎های دولتی نیست و در این زمینه نهادهای مردم نهاد و NGOها باید دخالت کنند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در درمان ناباروری، بیمار، خانواده، ارگان‎های فرهنگ‌ساز و آموزشی، مسئولین، نام آوران، خیرین، نیروهای مردمی و جامعه پزشکی باید با هم همکاری کنند و اگر هرکدام از این نهادها در همکاری کوتاهی کنند، روند درمان به مخاطره خواهد افتاد.

قبادی با اشاره به حضور رئیس جمهور در نخستین همایش ملی سازمان‎های مردم نهاد سلامت کشور که مردادماه برگزار شد، ادامه داد: سیاست مد نظر دولت تدبیر و امید این است که هر فعالیتی را که از عهده مردم برآید به NGOها و سمن‎ها واگذار کند.

وی افزود: فرهنگ‌سازی، آموزش، پژوهش، ورود اطلاعات نو، روانکاوی و مشاوره خانواده و مددکاری از جمله ملزوماتی هستند که از عهده جامعه پزشکی خارج است. شهرداری، استانداری، دانشگاه‎های بزرگ کشور، اهالی رسانه و بسیاری دیگر باید همکاری کنند.

قائم مقام رئیس اداره پیوند اعضای وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این انجمن همچون ده‎ها انجمن دیگر به جایی نخواهد رسید مگر با حضور مسئولین شهر و دولتمردان در جمع هیئت امنای این انجمن و پشتیبانی مستقیم مسئولین از این سمن. امیدوارم اصفهانی‎ها همت کنند تا اولین انجمن ناباوری کشور شروع به فعالیت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین