کد خبر: ۳۳۸۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

درخواست کمک امیر قطر از حزب‌الله لبنان

زنامه لبنانی الاخبار نوشت که امیر قطر از حزب الله لبنان درخواست کمک کرده و از سید حسن نصرالله خواسته است تا برای آزادی صیادهای قطری ربوده شده درعراق میانجیگری کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 الاخبار به نقل از یک منبع دیپلماتیک عرب نوشت: مسئولان قطری مدعی شده اند که دولت عراق به طور رسمی به آنها ابلاغ کرده که « گردان های حزب الله عراق» پشت سرعملیات هفته گذشته ربایش 19 قطری در جنوب عراق قرار دارد و در مکانی هستند که امکان دسترسی به آنها را ندارد.

این روزنامه لبنانی افزود: حدود یکصد نیروی مسلح ناشناس سوار بر ده ها خودرو 16 ماه دسامبر کنونی 26 صیاد را که دریک منطقه صحرائی استان المثنی در جنوب عراق ربودند و هنوز درخواستی را در قبال آزاد ساختن آنها مطرح نکرده اند.

به گزارش ایرنا،اما خبرگزاری عراق یکشنبه گذشته اعلام کرد که ربایندگان خواستار آزادی شیخ نمر النمر از زندان های سعودی شده اند.

الاخبار به نقل از این منبع دیپلماتیک عرب نوشت: شیخ تمیم بن حمد امیر قطر نامه ای را برای سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله فرستاده و خواستار مداخله او برای آزادی صیادهای قطری شده است.

این منبع دیپلماتیک عرب گفته است که « نماینده ویژه امیر قطر به تازگی از بیروت دیدن و با دفتر سید حسن نصرالله تماس گرفته و همزمان غانم خلیفه الکبیسی هم با ژنرال عباس ابراهیم مدیرکل امنیت عمومی لبنان تماس گرفته است.

این منبع افزوده است: طرف رباینده به طور عمد هفت تن از ربوده شدگان را که قطری نیستند، آزاد کرده و تنها 19 صیاد قطری را نگه داشته و در میان آنها افرادی وابسته به خاندان حاکم قطر و یا خانواده های نزدیک به این خاندان وجود دارد.

روزنامه کویتی « الرای» هفته گذشته اسامی نوشت :خالد بن احمد محمد آل ثانی، نایف بن عیدمحمد آل ثانی، عبدالرحمن بن جاسم عبدالعزیز جاسم آل ثانی، جاسم بن فهد محمد ثانی آل ثانی، خالد بن جاسم فهد محمد آل ثانی، محمد بن خالد احمد محمد آل ثانی، فهد بن عید محمد ثانی آل ثانی، عبدالعزیز بن محمد بن أحمد آل ثانی و جبر بن احمد آل ثانی از جمله شیوخ صیاد قطری ربوده شده هستند.

الاخبار به نقل از منابع دیپلماتیک تاکید کرد: حزب الله به قطری ها وعده داده که تلاش خود را برای تماس با طرف های رباینده و تضمین حیات ربوده شدگان و ایجاد راه حلی برای آزادی آنها به کار می گیرد. 

این روزنامه لبنانی به نقل از این منابع خاطرنشان کرد: در مقابل قطری ها هم وعده داده اند از گروه های مسلح تندرو در عراق و سوریه درخواست خواهند کرد تا رزمندگان عراقی و لبنانی ربوده شده را آزاد کنند و همچنین با گروه تروریستی تکفیری داعش برای حل پرونده 9 نظامی ربوده شده لبنانی تماس می گیرند. 

وزارت خارجه قطر در 19 ماه کنونی دسامبر با صدور بیانیه ای تاکید کرده بود که « موضوع ربوده شدن قطری ها را پیگیری و با دولت عراق و برخی طرف ها برای آزادی آنها تماس گرفته است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین