کد خبر: ۳۳۸۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵

تاکنون بیش از 11 هزار نفر داوطلب انتخابات مجلس شدند

سخنگوی وزارت کشور از ثبت‌نام 11 هزار و 536 نفر تا ساعت 19 امشب برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون 11 هزار و 536 نفر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: روند ثبت‌نام کماکان در 207 اصلی حوزه و ستاد وزارت کشور ادامه دارد و همکاران ما در سراسر کشور مشغول ثبت‌نام هستند.

وی افزود: بر اساس دستور وزیر کشور مقرر شده تا روند ثبت‌نام‌ در 207 حوزه دیگر غیر از ستاد انتخابات تا ساعت 21 انجام گیرد.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد:در ستاد انتخابات وزارت کشور نیز تا پایان امروز کار ثبت‌نام از مراجعان ادامه خواهد داشت و از ساعت 24 امشب به بعد سامانه ثبت‌نام به طور خودکار بسته می‌شود و دیگر امکان ثبت‌نام وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و 165 نفر خانم بوده‌اند، اظهار کرد: از مجموع داوطلبان هفت هزار و 538 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، یک هزار و 742 نفر دارای مدرک دکترا و نیز 586 نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

امیری با بیان اینکه در این آمار 512 نفر دارای مدرک کارشناسی هستند، اظهار کرد: این افراد ایثارگران و یا کسانی هستند که دارای یک دوره سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور توضیح داد: به موجب قانون مجلس، یک دوره حضور در مجلس برابر یک مقطع تحصیلی خواهد بود و ایثارگران هم با داشتن مدرک لیسانس از یک مقطع بالاتر برخوردار می‌شوند.

وی به میانگین سنی داوطلبان حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بیشترین فراوانی سنی از ثبت‌نام‌کننده‌ها بین 46 تا 50 سال است که یک هزار و 969 نفر را شامل می‌شود و کمترین هم در میانگین سنی بین 30 تا 35 سال است که شامل یک هزار و 941 نفر می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: با توجه به محدودیت سنی موجود برای ثبت‌نام در انتخابات 35 نفر بین 71 تا 75 سال سن دارند.

امیری با اشاره به آمار ثبت‌نام امروز در وزارت کشور، اظهار کرد: امروز دو هزار و 873 نفر نام‌نویسی کرده‌اند و از این افراد 674 نفر خوداظهاری کردند که در دوره‌هایی تجربه نمایندگی مجلس را داشته‌اند.

 به گزارش ایسنا، وی همچنین با اشاره به آمار اقلیت‌های مذهبی در جریان ثبت‌نام انتخابات، اظهار کرد: 21 نفر از اقلیت‌های مذهبی در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که 19 نفر آنها مرد بوده‌اند و همچنین 99 نفر نیز هم برای انتخابات خبرگان و هم مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نموده‌اند.

امیری با اشاره به روند ثبت نام کاندیداها در استانهای کشور اظهار کرد: بنابر آمار وزارت کشور تا ظهرامروز بیشترین داوطلبان از استان‌های تهران و کمترین آنها از استان کهکیلویه و بویراحمد برای ثبت نام در حوزه‌های سراسر کشور حضور پیدا کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین