کد خبر: ۳۳۸۷۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

هکرهای «آنونیموس» مسئولیت حمله سایبری به ترکیه را برعهده گرفتند

گروه هکرهای «آنونیموس» مسئولیت یکسری حملات سایبری به اینترنت ترکیه که موجب قطعی صدها هزار وب‌سایت این کشور شد، را برعهده گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
هکرهای آنونیموس در یک پیام ویدئویی، ترکیه را به حمایت از تکفیری‌های داعش متهم کردند و علت حمله سایبری خود به اینترنت ترکیه را همین مسئله اعلام کردند.

آنونیموس اخیراً در پی حملات تروریستی تکفیری‌های داعش در پاریس که 130 کشته برجای گذاشت، اعلام جنگ سایبری علیه داعش کرد.

یک صدا که در کانال یوتیوب آنونیموس قرار داده شده بود، می‌گوید: «دولت عزیز ترکیه، اگر حمایت از داعش را متوقف نکنی، ما به حملات خود به اینترنت شما، شبکه «دی ان اس» و بانک‌های شما ادامه می‌دهیم و سایت های شما را از کار می‌اندازیم».

این ویدئو ادامه می‌دهد: بعد از حمله به شبکه «دی ان اس»، فرودگاهها، دارایی‌های نظامی و ارتباطات دولتی خصوصی شما را هدف قرار می‌دهیم».

اوایل ماه جاری میلادی، سرورهای ترکیه برای بیش از یک هفته با شدیدترین حملات سایبری در تاریخ این کشور، مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش فارس، شدت حملات سایبری به اندازه‌ای بود که بیش از 400 هزار وب‌سایت ترکیه دچار اختلال شدند و دولت ترکیه در نهایت مجبور شد ترافیک اینترنتی ارجی که به وب‌سایت‌های "tr" می‌آمد را قطع کند.

ترکیه بارها به دلیل انفعال درمقابل تکفیری‌های داعش مورد انتقاد قرار گرفته است و اخیراً روسیه شواهدی را ارائه کرده که نشان می‌دهد، آنکارا در تجارت غیرقانونی فروش نفت داعش مشارکت دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین