کد خبر: ۳۳۸۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱

ارتش عراق منطقه الزویه را در شمال الرمادی آزاد کرد

فرمانده عملیات الانبار روز شنبه اعلام کرد که ارتش عراق منطقه «الزویه» در شمال شهر رمادی را از عناصر گروهک تروریستی داعش پاکسازی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرتیپ «اسماعیل حلاوی» فرمانده عملیات استان الانبار عراق گفت: نیروهای امنیتی اکنون در حال پاکسازی مین ها و بسته های بمب گذاری شده در سطح معابر و منازل مسکونی در این منطقه هستند.

به گزارش پایگاه خبری المسله عراق، وی افزود: در عملیات آزاد سازی منطقه الزویه جنگنده های ارتش عراق نیز حضور داشتند.

حلاوی ادامه داد: منطقه الزویه در شرق مقر فرماندهی عملیات الانبار، حد فاصل بزرگراه بین المللی - پل البوفراج و رودخانه فرات و پل جزیره در شهر رمادی واقع است.

این در حالی است که پیشتر یک مقام آگاه در ارتش عراق امروز (شنبه) اعلام کرده بود: ارتش این کشور با حمایت جنگنده ها و نیز پوشش توپخانه ای، عملیاتی را از پل البو فراج به سمت مرکز شهر رمادی آغاز کرده است.

سرهنگ «یحیی رسول» سخنگوی ستاد مشترک عملیات الانبار همچنین گفت: نیروهای عراق شب گذشته در محله الحوز پیشروی داشته و به نزدیکی 800 متری مجتمع دولتی این شهر رسیده‌اند.

عملیات آزادسازی رمادی که از 2 ماه پیش آغاز شده، طی چندین مرحله به آزادسازی مناطق گسترده و بخش هایی در اطراف مرکز استان الانبار منجر شده و از هفته گذشته نیروهای ارتش عراق وارد این شهر شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی برای جلوگیری از تلفات انسانی، بویژه برای محافظت از اهالی غیر نظامی شهر که به گروگان داعش در آمده بودند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می شد، با احتیاط و به صورت کنترل شده عملیات را ادامه دادند. 

به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود که با ورود نیروهای مهندسی برای خنثی سازی و پاکسازی میدان های مین و بمب های کارگذاشته شده، تا یکی دو روز آینده کار پاکسازی رمادی بطور کامل پایان یابد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین