کد خبر: ۳۳۸۸۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰

آلودگی هوا فقط برای تهران نیست/ تردد خودروها در میلان و رم ممنوع شد

آلودگی هوا به یکی از مسائل مهم اخیر ایران تبدیل شده است، ولی به جز ایران کشورهای زیادی دچار این مسئله شده اند و البته راه حل هایی هم برای مقابله با این مسئله پیدا کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
هوای بسیاری از شهر های ایران از جمله تهران، مشهد، تبریز و اصفهان از 18 روز پیش آلوده است، چند روز مدارس تعطیل شدند و امروز هم دو مسابقه فوتبال در پایتخت لغو شد.

ولی این آلودگی فقط مربوط به ایران نیست، یورونیوز گزارش داده که آلودگی هوا در چین در حال رکورد شکنی است. حداقل 10 شهر و یک استان اکنون در حالت «هشدار قرمز» هستند.

در اوایل دسامبر آلودگی هوای پکن برای اولین بار به «هشدار قرمز» رسید و این اتفاق دوباره دیروز افتاد. به مدارس این شهر توصیه شده تا تعطیل کنند.

وضعیت در شهر شینشیانگ خطرناک است.

از هفته پیش تاکنون هوا پایتخت ایران هم در حالت «هشدار قرمز» است و میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 7 برابر حالت عادی است. (البته طبق آخرین اخبار این آمار 3 برابر است.) به علاوه میزان مرگ میر در تهران که روزانه 150 نفر به به 180 نفر رسیده است.

برای سومین بار محدودیت های ترافیکی در مادرید فعال شده است. بوسنی هرزگوین هم اکنون در حال تجربه کردن هوا آلوده ای است که منجر به تعطیلی مدارس شده است.

تردد خودرو در میلان و رم ممنوع

به گزارش آر تی، دو شهر ایتالیایی رم و میلان گامی متفاوت برای کاهش آلودگی هوا برداشته اند. مردم این دو شهر با محدودیت های ترافیکی مواجه خواهند شد.

در میلان به مدت 3 روز از ساعت 10 صبح تا 4 ظهر هیچ خودروی نباید در خیابان ها تردد کند.

هدف از اینکار کاهش آلودگی هوا در این شهر است که 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد و چند هفته است در آن باران نیامده است.

به ازای ممنوع شدن تردد اتومبیل ها، مسئولان این شهر بلیت‌های "ضد آلودگی" برای حمل نقل ایجاد کرده‌اند، این به مردم اجازه می دهد تا قیمت بلیت هر نوع حمل و نقلی به 1.50 دلار برسد.

به گزارش خبرآنلاین؛ این اتفاق در رم هم برای دو روز ایجاد خواهد شد، دوشنبه و سه شنبه تردد اتومبیل ها در خیابان ها برای 6 ساعت ممنوع خواهد شد. قیمت مترو، اتوبوس و ترن ها هم مانند میلان در رم به 1.50 دلار خواهد رسید.

حال باید دید با گذشته 18 روز آلودگی در ایران و ایجاد نشدن تغییر نه چندان خاصی چه عملی برای جنگ با آلودگی انجام خواهد شد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
0
خدا را صد هزار مرتبه شكر كه لااقل در اين مورد رقابتي تنگاتنگ داريم !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین