کد خبر: ۳۳۸۹۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

انصاری: امیدوارم زنان به خبرگان راه پیدا کنند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امیدوارم تعدادی از زنان به مجلس خبرگان هم راه پیدا کنند و در مجلس شورای اسلامی هم شاهد حضور بیشتر و پررنگ‌تر آن‌ها باشیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری که در همایش «حضور حداکثری زنان شمیرانات در انتخابات» گفت:  کسانی که مدعی‌اند که زنان نمی‌توانند در یک جامعه به ایفای نقش بپردازند خداوند در یک آیه شریفه‌ای به آن‌ها پاسخ داده؛ در آنجا که همسر فرعون را به عنوان الگویی از مقاومت و شرافت و پاکدامنی معرفی می‌کند. حضرت پیامبر (ص) در روز غدیر که شرایط رای‌گیری را فراهم می‌کند حق زنان و مردان را در رای‌گیری برابر می‌داند.

وی تاکید کرد: در فقه اسلامی ما میان زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد و مفهوم آزادی زنان را به درستی تفهیم کرده است.

وی گفت: ۱۲۰ هزار دختر طلبه و فاضله در ۵۰۰ مرکز حوزوی مشغول تحصیل هستند و ۵۰ هزار فارغ‌التحصیل از حوزه‌های علمیه داریم.

انصاری به نگاه دنیای امروز که در دو لبه قرار دارند یعنی داعش و غرب نسبت به زنان اشاره و افزود: این‌ها در حال نابود کردن زنان به لحاظ شخصیتی هستند و داعش زنان را در تاریکی و ظلمت و غربی‌ها آن‌ها را در حد تبلیغ کالا و مانکن‌ها می‌نگارند.

وی گفت: غربی‌ها زنان را به گورستان کالای تبلیغی به نام آزادی دفن کرده‌اند٬ اما این در حالی است که ایران اسلامی مسئله مهم حجاب را به عنوان مصونیت و عامل حفظ شخصیت زنان برگزیده است.

انصاری با ذکر خاطره‌ای از دوران تبعید حضرت امام خمینی و نگاهش نسبت به زنان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که امام در تبعید به سر می‌بردند٬ شخصی گفت من حلال و حرام را از امام خمینی یاد گرفته‌ام اما در یک مسئله با ایشان به مشکل برخوردم و آن این بود که انتظار داشتم زمانی که دختران امام به ملاقات پدرشان می‌آیند با پوشیه بیایند اما امام در پاسخ به سوال آن شخص گفت چیزهایی که ما آخوند‌ها به اسلام اسلام می‌بندیم٬ ربطی به اسلام ندارد.

وی افزود: مگر نمی‌گویید حضرت زهرا (س) بعد از فوت پیامبر در مساجد سخنرانی کرد، در جنگ خندق به درمان مجروحان پرداخت و حضرت زینب در کوفه خطبه خواند و فرمانداری اسیران را برعهده داشت. همین زنان در کنج خانه و با پوشش کامل این کار‌ها را انجام دادند.

انصاری به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به حضور زنان در تمامی عرصه‌ها اشاره و افزود: تدابیر دولت تدبیر و امید این بوده که در هیچ عرصه‌ای از عرصه‌های مدیریت فرقی در جنسیت‌ها قائل نباشد و هیچ مانعی را در این مسیر به رسمیت نمی‌شناسد و تمام موانع برای ایفای نقش زنان برداشته شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: خوشحالیم که زنان زیادی در مجلس ثبت نام کرده‌اند و امیدوارم تعدادی از زنان به مجلس خبرگان هم راه پیدا کنند و در مجلس شورای اسلامی هم شاهد حضور بیشتر و پررنگ‌تر آن‌ها باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین