کد خبر: ۳۳۸۹۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

غرویان: امیدوارم شورای نگهبان نظر مراجع در مورد سید حسن را بپذیرد

حضور نیروهای گوناگون در انتخابات مجلس خبرگان باعث می‌شود که مردم در انتخابات حضور بیشتری داشته باشند و حماسه سیاسی را در اسفند 94 شکل بدهند.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن غرویان با اشاره به حضور چهره‌های مختلف در انتخبات مجلس خبرگان گفت: این حضور بیانگر تنوع افکار در کشور است و ما باید از این تکثر سلیقه‌ها استقبال کنیم. مردم سالاری دینی یعنی اینکه همه سلایق باید در انتخابات عرضه شود.

به گزارش آفتاب، مدرس و عضو سابق هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(تحت مدیریت آیت الله مصباح) در واکنش به نگرانی‌های مطرح شده در مورد تعدد نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان به عصر ایران گفته است: فکر می‌کنم جای نگرانی وجود ندارد بلکه جای شکر دارد. رهبرانقلاب، علما و بزرگان به حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرده‌اند و من نمی‌دانم چرا برخی از آقایان نگران حضور چهره‌ها در انتخابات هستند.

مدرس جامعه المصطفی خاطر نشان کرد: حضور نیروهای گوناگون در انتخابات مجلس خبرگان باعث می‌شود که مردم در انتخابات حضور بیشتری داشته باشند و حماسه سیاسی را در اسفند 94 شکل بدهند.

غرویان در ادامه و در واکنش به برخی هشدارها در مورد نفوذ جریان‌های خاص در مجلس خبرگان گفت: فکر نمی‌کنم تعلیق اینگونه مطالب و تحلیل‌ها به جامعه صلاح باشد. ترساندن مردم از نفوذ جریان‌های سیاسی و زدن برچسب به افراد هیچگاه مورد تایید بزرگان نظام و علما نیست.

این تحلیل گر مسائل سیاسی ادامه داد: مسیر قانون مشخص است. افراد در انتخابات ثبت نام می‌کنند و شورای نگهبان صلاحیت افراد را تایید می‌کند. اگر روند قانونی در کشور طی شود، جای نگرانی وجود ندارد.

وی در مورد احتمال رد صلاحیت شدن و یا امتحان دادن سید حسن خمینی نیز گفت: مراجع معظم تقلید و اساتید حوزه علمیه صلاحیت ایشان را تایید کرده‌اند. تدریس ایشان در درس خارج فقه خود حکایت از صلاحیت ایشان است و امیدوارم شورای نگهبان این تایید علما و مراجع را بپذیرد و ایشان را بدون هیچ حرف و حدیثی تایید کنند.

شاگرد سابق آیت‌الله مصباح یزدی در واکنش به شایعه‌های مطرح شده در مورد رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان گفت: از خدا می‌خواهیم چنین اتفاقی نیفتد و اجازه بدهند آرامش در کشور حاکم باشد.

غرویان در پایان اعلام کرد که هنوز شورای نگهبان در مورد صلاحیتش برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان اظهار نظر نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین