کد خبر: ۳۳۹۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵

سازمان ملل در 3 استان ایران برای مهاجران خارجی مدرسه می سازد

این کمیساریا در یک اقدام فرهنگی و با مشارکت وزارتخانه های کشور و آموزش و پرورش ایران به تناسب اولویت های آموزشی در سه استان سمنان، قزوین و فارس ساخت مدرسه برای فرزندان اتباع خارجی را آغاز کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : سازمان ملل متحد با کمک 2.8 میلیارد تومانی برای فرزندان مهاجران خارجی در 3 استان ایران (فارس، قزوین و سمنان) مدرسه می سازد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان فارس گفت: کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ساخت آموزشگاه 12 کلاسه ویژه فرزندان اتباع خارجی مقیم شیراز که هم اینک در دست احداث است، مشارکت دارد.
 
احمد دست نیان، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای ساخت این آموزشگاه حدود 12 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توافق صورت گرفته هشت میلیارد ریال از این مبلغ را کمیسیاریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تامین می کند و بقیه اعتبار نیز از محل ماده 180 که در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی است تخصیص خواهد یافت.

وی بیان داشت: این آموزشگاه که ظرفیت تحصیل حدود 400 دانش آموز را در هر نوبت آموزشی خواهد داشت، هم اینک افزون بر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است دهه فجر 94 افتتاح شود.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس فارس، این واحد آموزشی هم اینک در محدوده ناحیه سه آموزش و پرورش شهرستان شیراز توسط شرکت نگاه سازه شیراز در حال ساخت است.

پیش از این نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در بازدید از این فضای آموزشی در حال ساخت با اشاره به تاکید مسئولان نظام جمهوری اسلامی در بهره مندی فرزندان اتباع خارجی از حق آموزش و علم و دانش گفته بود: این کمیساریا در یک اقدام فرهنگی و با مشارکت وزارتخانه های کشور و آموزش و پرورش ایران به تناسب اولویت های آموزشی در سه استان سمنان، قزوین و فارس ساخت مدرسه برای فرزندان اتباع خارجی را آغاز کرده است.

بنا برگزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس فارس، رضاامامی افزود: عملیات اجرایی ساخت این فضاهای آموزشی از سه ماه قبل آغاز شده است و تا پایان سال 94 به پایان می رسد.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد ادامه داد: این کمیساریا اعتباری افزون بر 28میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در ایران اختصاص داده است که سهم فارس از این رقم هشت میلیارد ریال است.

وی گفت: امیدواریم با ارایه کیفی این فضاهای آموزشی در زمان تعیین شده، بتوانیم برای سال آینده اعتبارات بیشتری را برای ساخت این مدارس از کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان جذب کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین