کد خبر: ۳۳۹۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

راه‌های رفع سردرد در زمستان

یک کارشناس طب سنتی راه‌های رفع سردرد در زمستان از دیدگاه طب سنتی را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : سید جواد علوی درباره سردرد اظهار داشت: امروزه اکثر سردردها به دلیل غلبه سردی است البته برخی از سردردها که در فصل گرما رخ می‌دهد ناشی از غلبه گرمی است.

به گزارش تسنیم، به گفته وی برای رفع سردردهایی که ناشی از غلبه سردی است باید از مصرف غذاهای با طبع سرد, از مصرف آب سرد, ماست, مرکباتی مانند نارنگی و پرتقال, نوشیدنی‌های سرد و مصرف ماهی پرهیز کند.

حمام طولانی موجب بروز سردرد می‌شود

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: حمام طولانی موجب بروز سردرد می‌شود، بهتر است برای رفع سردردهای ناشی از سردی کیسه آب گرم یا کیسه محتوی نمک یا سبوس گندم گرم شده در "فر" یا با وسایل گرمایش دیگر قرار داد که بسیار کمک کننده است.

علوی عنوان کرد: بخور آبی که درون آن بابونه، ناخنک, بومادران، آویشن و سپستان جوشانده شده باشند؛ افراد باید سر را بلافاصله بعد از بخور با پارچه‌ یا حوله کاملاً بپوشانند وگرنه درد بیشتر می‌شود.

روغن مالی پیشانی یا چکاندن روغن سیاه دانه در بینی به رفع سردرد کمک می‌کند

وی بیان کرد: روغن مالی پیشانی و پشت گوش‌ها یا چکاندن روغن سیاه دانه در بینی بعد از بخور با روغن سیاه دانه بسیار به رفع سردردها کمک می‌کند چرا که خون را رقیق کرده و اخلاط زائد مغز را از بین می‌برد و مغز پاکسازی می‌شود.

این کارشناس طب سنتی افزود: سر باید از سرما محافظت شود, بوییدن ادویه‌های گرم مانند هل, دارچین و دود کردن کُندر و اسپند به گرم کردن مغز کمک می‌کند. همچنین سوپ مرغ با سبزی‌‌های گرم مانند شوید و جعفری, مصرف نخود آب, کم غذا خوردن, تهیه سوپی از بال مرغ و برنج و سبزی‌های گرم و طبخ آن با ادویه‌های گرم مانند نمک، زیره، دارچین، پودر میخک و پودر آویشن بسیار کمک کننده است، همچنین بو کردن بخار آش‌ها و سوپ‌ها هنگام خوردن و رساندن بخار آن به مغز بسیار مفید است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین