کد خبر: ۳۳۹۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
معاون رییس جمهوری:

بازدید گردشگران خارجی از مناطق عملیاتی/ پشتوانه مذاکره هسته ای 8 سال دفاع مقدس بود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مذاکرات 1+5 با مدیریت مقام معظم رهبری، تدابیر رییس جمهوری و درایت تیم مذاکره کننده هسته ای به پشتوانه دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس بود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایرنا - مسعود سلطانی فرد صبح امروز (دوشنبه) در همایش ملی میراث فرهنگی دفاع مقدس در موزه ملی ایران افزود: اگر امروز ایران در منطقه به عنوان تنها کشور امن در میان ده ها کشور دیگر که ناامن هستند، شرایط خوبی دارد از برکات دفاع مقدس است و اگر این دستاوردها نبود، تهدیدات نظامی علیه ایران در طول سال های اخیر عملی شده بود.

وی اضافه کرد: اگر در یک صحنه نابرابر در یک منازعه سیاسی 22 ماهه به پیروزی رسیدیم، به گونه ای که ضمن حفظ حقوق هسته ای زمینه های لغو تحریم ها را فراهم کردیم، از برکات جانفشانی های رزمندگان ما در طول سال های جنگ بود.
سلطانی فر ادامه داد: در دو قرن اخیر هرگاه داخل یک منازعه و جنگ شده ایم، امتیازات مختلفی را واگذار کرده ایم. 200 سال قبل در جنگ ایران و روس قراردادهای گلستان و ترکمانچای و از دست دادن 40 درصد خاک ایران، در دوره پهلوی اول، در خلال جنگ جهانی دوم، از دست دادن بخشی از خاک از شمال توسط شوروی سابق و از جنوب توسط انگلستان و در سال های قبل از انقلاب زمان پهلوی دوم با وجود جنگ افزارهای نظامی گرفته شده از آمریکا، قرارداد الجزایر به خاطر درگیری های مرزی با عراق که دچار مخاطره بوده ایم؛ همگی به از دست دادن خاک یا امتیاز منجر شد.

وی ادامه داد: اما در سال 1359 با وجود از دست دادن 15 هزار کیلومتر خاک ایران عزیز، در همان ماه اول جنگ با درایت پیامبر گونه امام راحل و حضور گسترده مردم این اتفاق ناممکن، ممکن شد که ما در طول 8 سال بتوانیم تمام خاکمان را پس بگیریم.
سلطانی عنوان کرد: کار فرهنگی درباره دفاع مقدس تاکنون ناکافی بوده است و در 5 خرداد 94 رییس جمهور روحانی در بازدید از میراث فرهنگی تاکید جدی داشتند که با تشکیل کارگروه ویژه ای از میراث فرهنگی دفاع مقدس به عنوان یک میراث معنوی عظیم پاسداری شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه ویژه و تعامل با بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس در دو زمینه هم برای حفظ حراست از ارزش های فرهنگی دفاع 8 ساله و هم گردشگری راهیان نور همکاری مان را آغاز کردیم.

وی در پایان یادآور شد: هم اکنون در حال هماهنگی هستیم تا علاوه بر گردشگران داخلی، متقاضیان زیادی که از گردشگران خارجی برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس وجود دارند با این ارزش ها آشنا کنیم. امیدواریم بتوانیم در این مسیر خطیر اقدامات شایسته ای انجام دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین