کد خبر: ۳۳۹۱۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

دیزنی به لطف «جنگ ستارگان» ۲ میلیاردی شد

کمپانی دیزنی به مدد فروش برق‌آسای «جنگ ستارگان» توانست در سال ۲۰۱۵ به باشگاه ۲ میلیاردی‌ها ملحق شود.
آفتاب‌‌نیوز : «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» هفتمین فیلم  از مجموعه «جنگ ستارگان» با فروش برق‌آسایش موجب شد تا دیزنی برای نخستین بار در تاریخ، بتواند در سال ۲۰۱۵ از مرز فروش ۲ میلیارد دلار در بازار داخلی آمریکا بگذرد.

به گزارش ورایتی، رکورد داخلی دیزنی متعلق به سال ۲۰۱۳ با فروشی یک میلیارد و ۷۱۹ میلیون دلار بود که به مدد اکران «آیرون من ۳» ممکن شده بود.

«نیرو بیدار می‌شود» با ثبت رکود فروش ۴۹.۳ میلیون دلار در روز کریسمس در آمریکا، پرفروش‌ترین روز برای سینما در تاریخ آمریکا را رقم زد.

این در حالی است که این فیلم دیروز یکشنبه از مرز فروش پرفروش‌ترین فیلم دیزنی در بازار آمریکا یعنی «انتقام جویان: عصر اولتران» با فروش ۴۵۹ میلیون دلار فروش، عبور کرد.

تاکنون انیمیشن «بیرون درون» دومین فیلم پرفروش دیزنی در بازار آمریکا بود که ۳۵۶ میلیون دلار را ثبت کرده بود و بعد «سیندرلا» با فروش ۲۰۱ میلیون دلار جای داشت.  

با این حال دیزنی از نظر فروش داخلی اولین کمپانی سال نیست و یونیورسال موفق شد تا پیش از این با رسیدن به مرز ۲.۴ میلیارد دلار، جایگاه پرفروش‌ترین کمپانی سال را به خود اختصاص بدهد. این کمپانی به لطف فروش «دنیای ژوراسیک» و کسب ۶۵۲.۷ میلیون دلار در بازار داخلی و «خشمگین۷» با فروش ۳۵۳ میلیون دلار و «مینیون‌ها» با فروش ۳۳۶ میلیون دلار، از این مرز عبور کند.

به گزارش مهر، «نیرو بیدار می‌شود» در روز کریسمس در بازار جهانی ۲۷.۵ میلیون دلار فروش کرد. این در حالی بود که سینماهای بریتانیا در این روز بسته بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین