کد خبر: ۳۳۹۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
به دلیل نداشتن خدمات پس از فروش رخ داد

پلمب 40 واحد فروش محصولات رایانه‌ای در هفته اول دی‌ماه

رییس اتحادیه فناوران رایانه از پلمب 40 واحد صنفی به دلیل نداشتن جایگاهی برای خدمات پس از فروش محصولات فناوری اطلاعات از ابتدای ماه جاری خبر داد و گفت: پلمب 47 واحد دیگر نیز در دست اقدام است.
آفتاب‌‌نیوز : سید مهدی میرمهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند کالا یا محصولات فناوری اطلاعات را ترخیص کنند باید جایگاهی برای خدمات پس از فروش داشته باشند که در این زمینه حدود 160 واحد صنفی حقوقی و حقیقی مراجعه کردند و ارزیابی‌های لازم از آن‌ها صورت گرفت که از این تعداد فعلا 14واحد توانستند پروسه‌های قانونی لازم را سپری و مجوز دریافت کنند.

وی افزود: بعضی واحدهای صنفی که اقدام به ارائه گارانتی محصولات فناوری اطلاعات می کردند گارانتی های آن ها فاقد اعتبار بود که با توجه به این موضوع و اخطارهایی که داده بودیم از ابتدای ماه جاری پلمب واحدها آغاز شد.

میرمهدی در عین حال بیان کرد: ‌سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اماکن نیروی انتظامی، سامانه 124 و ستاد مبارزه با قاچاق کالا از ما حمایت می‌کند و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز چند روز گذشته اعلام کرد که فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی که در امر خدمات فعالیت می‌کنند و مجوز قانونی ندارند باید ساماندهی شوند که این کار باید زیر نظر اتحادیه و با حمایت سازمان‌های مربوطه انجام شود.

رییس اتحادیه فناوران رایانه همچنین تاکید کرد: اگر مصرف کنندگان از واحدهای دارای مجوز و گارانتی دار خرید خود را انجام دهند، در صورت بروز مشکل باید به مشتریان پاسخگویی شود و در غیر اینصورت برای احقاق حقوق مصرف کنندگان اقدام کرده و واحد مربوطه را ملزم به اجرای قانون می کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در بازرسی‌هایی که از واحدها انجام دادیم حتی یک ریال از آن ها دریافت نکردیم، افزود: بازرسی‌ها ادامه دارد و به بقیه واحدها نیز اخطار دادیم تا ظرف دو هفته مجوزهای لازم را در این زمینه دریافت کنند.

میرمهدی با بیان اینکه حدود 4500 واحد صنفی داریم که 85 درصد از واحدهای صنفی در رسته فروش هستند نه تعمیر افزود: ارزیابی‌های لازم در زمینه گارانتی محصولات فناوری اطلاعات از 15 درصدی که در رسته فروش نیستند انجام می‌ شود و از طرفی به فروشگاه‌هایی که در رسته فروش هستند نیز اطلاعیه دادیم حق ندارند کار تعمیراتی انجام دهند.

رییس اتحادیه فناوران رایانه همچنین با تاکید بر این‌که واردکنندگان برای واردات کالا حتما باید مجوز خدمات پس از فروش داشته باشند یا با شرکتی که می‌تواند این خدمات را ارائه دهند قرار‌داد داشته باشند، یادآور شد: از چند سال گذشته جلساتی برگزار کردیم که به دنبال آن، کلیه‌ کالاها و محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات از خدمات پس از فروش واقعی برخوردار شوند که درپی آن بازرسی‌هایی که سازمان حمایت از واحد‌های صنفی مربوطه برای موضوع خدمات پس از فروش انجام می داد به عهده ما گذاشته شد.

وی با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک بساط افراد سودجو برچیده می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 500 واحد داریم که کار تعمیر محصولات و کالاهای فناوری اطلاعات را انجام می‌دهند که البته از این تعداد همه واحدها خدمات پس از فروش ارائه نمی‌دهند و حدود 300 واحد نسبت به ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش اقدام می‌کنند که جامعه هدف ما در این طرح همین تعداد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین