کد خبر: ۳۳۹۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

دستیار ارشد رهبر کره شمالی کشته شد+عکس

یک مقام رسمی ارشد حزب حاکم کره شمالی و دستیار عالی کیم جونگ اون رهبر این کشور در یک تصادف رانندگی کشته شد.
آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که کیم یانگ گون دبیر حزب کارگران کره شمالی و رئیس اداره جبهه متحد، واحدی که روابط کره شمالی با کره جنوبی را مدیریت می کرده است، و از مشاوران نزدیک و ارشد رهبر کره شمالی به شمار می رفته، در یک تصادف رانندگی کشته شده است.

خبرگزاری رویترز نیز مرگ این مقام ارشد کره شمالی را تازه ترین نمونه از کشته شدن مرموز مقام های سیاسی این کشور ارزیابی کرده است.

به گزارش تسنیم، وی یکی از اعضای هیات عالی رتبه کره شمالی بود که در ماه اوت پس از تبادل آتش پیونگ یانگ و سئول، با طرف کره‌ای مذاکره کرده است. پس از انجام این مذاکرات، دو طرف به توافقی دست یافتند تا بن بست در روابط دوجانبه را پایان دهند و مذاکرات جدیدی را برای بهبود روابط از سر بگیرند.

کیم اخیرا نزدیکی بیشتری به کیم جونگ اون پیدا کرده بود و در نشست های دیپلماتیک و بازرسی از مزارع و کارخانه ها همواره در کنار رهبر کره شمالی بوده است.

یک مقام رسمی در این باره گفت: کره جنوبی در پیامی کشته شدن این مقام ارشد کره شمالی را تسلیت گفته است.

کیم جونگ اون از زمانی که به قدرت رسیده است، تاکنون تعداد زیادی از مقام های ارشد سیاسی و مشاوران خود را حذف کرده است. وی در سال 2013 میلادی، جانگ سونگ تائک شوهر عمه خود را که زمانی دومین فرد قدرتمند کره شمالی به شمار می رفت، اعدام کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرده است که کیم روز سه شنبه در یک تصادف رانندگی در سن 73 سالگی کشته شده است. در این گزارش به جزییات بیشتری اشاره نشده است.

چندین مقام ارشد کره شمالی طی سال های اخیر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند. آندری لانکوف کارشناس مسائل کره شمالی در این باره گفت: کره شمالی با سابقه طولانی از مرگ مشکوک مقام های ارشد سیاسی روبرو است. تعداد زیادی از مقام های سیاسی کره شمالی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین