کد خبر: ۳۳۹۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

حضور کمرنگ دانشگاهیان برای نمایندگی مجلس، چرا و به چه علت

رئیس دانشگاه اراک از کاندید شدن پنج استاد و کارمند دانشگاه اراک و چند دانشجو برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر سعید حمیدی در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان اینکه امسال سه نفر از اساتید دانشگاه اراک، دو کارمند و چند دانشجوی این دانشگاه برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی کاندید شده‌اند، افزود: در مجموع می‌توان گفت حضور اساتید و دانشگاهیان در این عرصه چندان پررنگ نیست، اما امید است به مرور شاهد حضور پررنگ‌تر آنها در این عرصه‌ها باشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه فضای سیاسی و انتخاباتی به گونه‌ای شده که ورود به این عرصه مستلزم مدنظر قرار دادن بسیاری مسائل جانبی و حاشیه‌ای است، شاید به همین دلیل است که این نقش در بین دانشگاهیان کمرنگ دیده می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه به جز مسائل مالی برای انجام تبلیغات، وجود برخی حواشی باعث می‌شود فضای رقابتی برای دانشگاهیان مناسب و راحت نباشد، بیان کرد: عرصه رقابت انتخاباتی در سراسر دنیا به همین شکل بوده و همراه با بد‌اخلاقی‌هایی است که موجب عدم تمایل نخبگان و دانشگاهیان به این عرصه می‌شود.

رئیس دانشگاه اراک گفت: دانشگاهیان از لحاظ گوناگون مورد تأیید مردم هستند و راه پیدا کردن هر عضو هیئت علمی به مجلس از نقاط قوت و برجسته نظام محسوب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان از این دارد که حضور نخبگان و دانشگاهیان در این عرصه نتایج بهتری در برداشته است، افزود: مسائل حاشیه‌ای موجب قطع این ارتباط با دنیای سیاست می‌شود و ممکن است مباحث سیاسی در وضعیت کاری علمی و آموزشی آنها تأثیرگذار باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین