کد خبر: ۳۳۹۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

عکس‌های برتر رقابت نشنال‌جئوگرافیک در سال 2015

از عکس پیچش زیبای تورنادو در آسمان کلورادو تا تصویر مردابی آسیب دیده از زباله‌های رادیواکتیو، نشنال‌جئوگرافیک ازعکس‌های برتر سال 2015 پرده برداشت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرآنلاین، عکسی از یک طوفان عظیم در آسمان کلورادو در رقابت با 13 هزار عکس دیگر جایزه بزرگ رقابت عکاسی سال 2015 نشنال‌جئوگرافیک را از آن خود کرد.


جیمز اسمارت استرالیایی پس از 15 روز تعقیب طوفان موفق به ثبت این عکس شد و نام آن را «خاک» گذاشت. جایزه‌ی او برای این عکس 10 هزار دلار و سفر به مرکز اصلی نشنال جئوگرافیک در واشنگتن برای شرکت در سمینار عکاسی است.

این عکس بهار گذشته در کلورادو گرفته شده است. اسمارت در این باره گفت : «تورنادو به آهستگی بزرگ می‌شد در حالی که گرد و خاک را از زمین بلند می‌کرد. طوفان حرکتی آهسته داشته در نتیجه توانستیم به آن نزدیک شده و این لحظه را ثبت کنیم.»

شرکت‌کنندگان در این رقابت عکس‌هایی با موضوع مردم، مکان‌ها و طبیعت را برای رقابت معرفی می‌کنند.

در شاخه‌ی مردم عکسی از جوئل سادها از نیویورک برنده رقابت بود. عکس او که مردی جوان را در محله‌ای فقیر در اوگاندا به تصویر کشیده که بر دارایی ارزشمند خود، یک دوچرخه، نشسته است.

در شاخه مکان‌ها عکسی از فرانسیس مینگورنس اسپانیایی به عنوان عکس برتر شناخته شد. عکس او تصویر مردابی در اسپانیا است که بخشی از آن را زباله‌های رادیواکتیو تخریب کرده است.

در نهایت عکس اسمارت از طوفان کلورادو برنده‌ی شاخه طبیعت و برنده نهایی هر سه بخش شناخته شد. داوران این رقابت فاکتورهایی مانند خلاقیت، کیفیت عکس و اصالت را برای انتخاب عکس برتر مد نظر قرار می‌دهند.

منبع : دیلی‌میل / 29 دسامبر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین