کد خبر: ۳۳۹۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

بمب افکن های روسی شش مرکز نفتی داعش را در سوریه نابود کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هواپیماهای روسی در جریان عملیات هوایی امروز شش مرکز تولید نفت گروه تروریستی داعش را در مناطق مختلف سوریه مورد حمله قرار داده و نابود کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) در گزارش خود افزوده است: بمب افکن های روسی در استان های دیرالزور و حلب مراکز تولید نفت داعش را نابود کردند.
بنا به این گزارش، هواپیماهای روسی همچنین 20 تانکر نفتکش متعلق به داعش حامل نفت در حال حرکت به سوی ترکیه را هدف قرار داده و منهدم کردند.
روسیه بارها نسبت به قاچاق نفت داعش به ترکیه و عواقب این مساله به آنکارا و واشنگتن هشدار داده است.

ژنرال «سرگئی رودسکوی» رییس اداره عملیات وزارت دفاع روسیه چندی پیش با ارائه تصاویر ماهواره ای اعلام کرد: قاچاق نفت توسط تروریست ها از عراق و سوریه به ترکیه ادامه دارد.
ژنرال رودسکوی گفت: با توجه به تصاویر ماهواره ای تجسسی، حدود 12 هزار کامیون و خودرو نفتکش در مرز ترکیه و عراق حامل نفت قاچاق تروریست ها تجمع کرده و در تردد هستند.
وی افزود: هنگام تصویر برداری ماهواره ای از مرز عراق و ترکیه در گذرگاه مرزی «زاخو»، در طرف ترکیه 4530 کامیون نفتکش در طرف ترکیه و 7245 کامیون هم در طرف عراق قرار داشتند.
رییس اداره عملیات وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: از گذرگاه مرزی زاخو نفت مسروقه تروریست ها از عراق و سوریه بطور قاچاق به ترکیه حمل می شود.
وی افزود: تروریست ها به منظور فرار از حملات هوایی روسیه، مسیرهای قاچاق نفت به ترکیه را تغییر می دهند. یکی از این مسیرها از استان دیرالزور در شرق سوریه می گذرد که تحت کنترل تروریست های داعش قرار دارد.

مقام روس گفت: تروریست ها از این استان و از گذرگاه های مرزی در مناطق «گونا» و «تل سفروک» سوریه ، نفت را به موصل و زاخو در عراق قاچاق می کنند تا از این طریق به ترکیه حمل کنند.
وی ادامه داد: از این گذرگاه ها کامیون های نفتکش در کوتاهترین مسیر محموله های نفت قاچاق داعش را به زاخو در مرز عراق و از انجا با عبور از مرز به ترکیه منتقل می کنند.
وزارت دفاع روسیه اوایل ماه دسامبر جاری مدارک و شواهدی را ارائه کرد که بر اساس آن ترکیه نفت قاچاق مسروقه از سوریه را از تروریست های داعش خریداری می کند.

به گفته مقام های روس، گروه تروریستی داعش روزانه حدود 80 هزار بشکه نفت مسروقه در سوریه را به ترکیه قاچاق کرده است و درامد این گروه تا پیش از بمباران مراکز نفتی و امکانات حمل نفت آن توسط روسیه به روزانه 4 میلیون دلار برآورد می شود.
پیش تر ترکیه اعلام کرده است که اقدامی توسط این کشور برای خرید نفت از داعش صورت نمی گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین