کد خبر: ۳۳۹۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۵۶
گزارش سايت رسمي جام جهاني از تيم ملي فوتبال؛

ايران با تيمي جوان شده به آلمان مي‌رود

برانكو روح تيمي ايران را بالا برد
آفتاب‌‌نیوز : در اين گزارش آمده است:« همه چيز در ابتدا بر اساس برنامه‌ريزي‌ها در مسابقات انتخابي پيش نرفت. در خرداد 83 (ژوئن 2004) ايران با پذيرش شكستي خانگي برابر اردن حضورش در جام جهاني را با خطر مواجه ديد. اين در حالي بود كه مردان برانكو در جام ملت‌هاي آسيا در تابستان همان سال به هماهنگي تيمي خوبي رسيده بودند. آنها در مرحله يك چهارم نهايي چام ملت‌هاي آسيا كره‌ي جنوبي را با نتيجه 4 بر 3 شكست داده و به مرحله‌ي نيمه نهايي راه يافته بودند.

ايراني‌ها با اين روحيه تازه در بازي برگشت برابر اردن، تيم برتر زمين بودند و با يك پيروزي 2 بر صفر خيال خود را از صعود به مرحله‌ي بعد آسوده ساختند.

در همين بازي بود كه وحيد هاشميان مهاجم ايراني شاغل در بوندس‌ليگا، پس از مدت‌ها وقفه بازگشت خود را به تيم ملي كشورش جشن گرفت و نقش مهمي را نيز در اين مرحله از مسابقات ايفا كرد.

ايران مرحله‌ي بعد مسابقات انتخابي جام جهاني را با يك تساوي بدون گل برابر بحرين شروع كرد. پس از آن در مارس 2005 ايران و هاشميان با دو گل ژاپن را از پيش رو برداشتند و تك گل ژاپني‌ها براي آنها چندان اثري نداشت. به دنبال اين پيروزي، مجموعه‌اي از پيروزي‌هاي ديگر در انتظار ايران بود. پيروزي‌هايي كه ايران را از راهيابي به جام جهاني مطمئن ساخت. تا جايي كه ايراني‌ها به رغم شكست در آخرين بازي خود مقابل ژاپن هم، بليت جام جهاني را در دستان خود مي‌ديدند.

اين سومين باري بود كه ايران و ايراني‌ها راهي جام جهاني مي‌شدند.

آنها، نخستين بار به عنوان تنها نماينده آسيا در مرحله‌ي نهايي جام جهاني 1978 آرژانتين شركت كردند.

براي بار دوم، فوتبالي هجومي آنها را روانه مسابقات 1998 ساخت. چنان كه در مرحله‌ي حذفي Play off انتخابي جام جهاني فرانسه به سبب گل زده بيشتر در خانه حريف، استراليا را مغلوب خود ساخته بودند.

در همين جام جهاني بود كه ايراني‌ها، با پيروزي فراموش ناشدني 2 بر يك مقابل آمريكا، اولين بردشان را در جام جهاني تجربه كردند.» 

در ادامه‌ي اين گزارش آمده است: « ولي اميد ايراني‌ها به دومين حضور پياپي در جام جهاني با شكست برابر ايرلند در مرحله play off نقش بر آب شد و آنها جام جهاني 2002 در قاره خودشان را از دست دادند.

ايوانكوويچ كه دستياري ميروسلاو بلاژويچ در مرحله انتخابي جام جهاني 2002 كره و ژاپن را بر عهده داشت، پس از اين مسابقات به عنوان سرمربي ايران انتخاب شد.

سرمربي كروات ايران در نخستين حضورش به عنوان سرمربي ايران موفق به كسب مقام قهرماني بازي‌هاي آسيايي 2002 شد و در ادامه، بسياري از بازيكنان جوان را وارد تيم كرد و روح تيمي را در ايران بالا برد.

به علاوه، برانكو هاشميان را دوباره به تيم ايران بازگرداند. در حالي كه علي دايي سرباز قديمي ايران با 9 گل بهترين گلزن مسابقات آسيايي بود.

ايران با تيمي جوان شده به آلمان مي‌رود. از تيم كنوني ايران به عنوان بهترين تيم تاريخ فوتبال اين كشور ياد مي‌شود. آنها بازيكنان مستعد و جوان بسياري همانند علي كريمي، مرد سال فوتبال آسيا، مهدوي‌كيا موتور تهاجمي هامبورگ و هاشميان را در اختيار دارند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین