کد خبر: ۳۳۹۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳

هکرها وبسایت های بی بی سی را ازکارانداختند

وبسایت های شبکه 'بی بی سی' به دلیل یک حمله سایبری گسترده که روز پنجشنبه رخ داد برای مدتی از دسترس کاربران خارج شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
منابع شبکه 'بی بی سی' تایید کرده اند که این مشکل ناشی از یک 'حمله نامتمرکز محروم سازی از سرویس (DDoS)' بوده است .

به گزارش ایرنا، در اثر این حمله، کاربران در زمان مراجعه به وبسایت های 'بی بی سی' (از جمله وبسایت های سرویس جهانی به زبان های مختلف) به جای سایت مورد نظرشان، با یک پیغام خطا روبرو می شدند.

شبکه 'بی بی سی' پیشتر در پیامی، علت 'آفلاین' شدن سایت هایش را 'مشکلات فنی' اعلام کرده بود.

در این پیام، گفته شده بود که 'بی بی سی' از مشکل جاری مطلع است و برای برقراری مجدد وبسایت ها، خدمات و صفحاتش تلاش می کند.

به گزارش شبکه 'بی بی سی'، اکنون مشخص شده که حمله نامتمرکز محروم سازی از سرویس علت این دسترسی منقطع به وبسایت های بی بی سی بوده است.

در این نوع حمله سایبری، با هدایت ترافیکی بیش از حد تحمل یک سایت به سمت آن، صفحه از دسترس خارج می شود.

در جریان این حمله وبسایت اصلی 'بی بی سی' و سایت های اینترنتی وابسته به آن از جمله سرویس آی پلیر (ویژه پخش برنامه های رادیو و تلویزیون داخلی بی بی سی بر اساس تقاضای مخاطبین) و برنامه رادیو برای موبایل را از دسترس خارج کرده بود. 

هنوز مشخص نیست که این حمله سایبری توسط چه کسانی و یا از چه مکانی صورت گرفته است.
البته 'بی بی سی' رسما هنوز این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرده که حمله روز پنجشنبه علت خارج شدن این خدمات صوتی، تصویری بوده است.

به دنبال بروز مشکل در سایت های بی بی سی ، بسیاری از کاربران در پیام هایی از این رسانه خواستند که زودتر وبسایت هایش را آنلاین کند. 

این کاربران همچنین نسبت به طولانی شدن زمان حل این مشکل انتقاد داشته اند.
آی پلیر 'بی بی سی' و بعضی از وبسایت های وابسته به آن، در سال 2014 میلادی تقریبا در کل تعطیلات آخر هفته قابل دسترس نبودند و علت آن مشکلی در پایگاه اطلاعاتی مربوط به خدمات درخواستی تلویزیون اعلام شد.

این برای چندمین بار است که وبسایت های 'بی بی سی' مورد حمله هکرها قرار می گیرند.
یک گروه طرفدار نظام سوریه نیز در فرودین ماه 1392 با هک کردن صفحه توییتر 'بی بی سی 'مطالبی در حمایت از 'بشار اسد' در این صفحه منتشر کرد.

گفته می شود بودجه سالیانه 'بی بی سی' بالغ بر 4 میلیارد و 300 میلیون پوند است که بودجه تمامی بخش ها از سوی خانواده های انگلیسی، به صورت اجباری، تامین می شود.

براساس گزارش های منتشرشده، شبکه 'بی بی سی' در سال مالی گذشته میلادی 254 میلیون پوند برای سرویس های جهانی اش هزینه کرده که 6 درصد کل بودجه این شبکه است.

بی بی سی در سال مالی یادشده همچنین 2 میلیارد و 368 میلیون پوند برای شبکه های تلویزیونی اش ، 653 میلیون پوند برای شبکه های رادیویی اش و 201 میلیون پوند برای شبکه های آنلاین هزینه کرده است.

برخی از مقامات محافظه کار انگلیس تجدیدنظر در نحوه تامین بودجه این شبکه که بر عهده مردم است را خواستار شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین