کد خبر: ۳۳۹۸۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

مجید انصاری: دشواری اقتصادی دولت یازدهم در تاریخ انقلاب بی‌نظیر است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت یازدهم، گفت: دشواری اقتصادی دولت یازدهم خصوصاً در امسال در تاریخ انقلاب بی‌نظیر است.
آفتاب‌‌نیوز :
 مجید انصاری در نخستین اجلاس سراسری اساتید دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه این دولت با حجم عظیم هزینه‌های جاری مواجه بوده، اظهار کرد: میزان این هزینه‌ها به 160 هزار میلیارد تومان می‌رسد که علاوه بر آن مطالبات سنگین چندصدهزار میلیاردی بر دوش دولت است که وزیر اقتصاد میزان آن را حدود 500 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

وی ادامه داد: همچنین کاهش شدید قیمت نفت به حدود 37 دلار و کاهش صادرات آن از مشکلات اقتصادی دولت به شمار می‌رود.

انصاری تصریح کرد: اما دولت تسلیم این مشکلات نخواهد شد و تلاش کرده خونریزی اقتصادی که با تورم 40 درصدی همراه بود را کاهش دهد و بسته‌های سیاستی مختلف را در این راستا اجرا نماید.

وی با بیان اینکه رشد منفی اقتصادی کشور از 6.8 درصد در این دولت به 1 درصد رسیده، گفت: این گامی بلند اما ناکافی برای دولت محسوب می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: کاهش رشد نرخ اشتغال نیز در هشت سال گذشته صفر درصد بوده و ما ناگزیر هستیم که رشد آن را به جایی برسانیم که امید به جوانان بازگردد.

به گزارش ایسنا، انصاری با اشاره به اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: دولت در حوزه آموزش و پرورش نیز گام‌های بلند و خوبی برداشته و نتیجه این اقدامات در برنامه بودجه سال آینده و نیز برنامه ششم به خوبی مشهود است.

وی تأکید کرد: مسأله آموزش و پرورش یک مسأله وزارتخانه‌ای نیست بلکه مربوط به کل نظام است و بار سنگین آن بر دوش همه خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین