کد خبر: ۳۳۹۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

نهمین قربانی ایربگ معیوب تایید شد

هوندا موتور تایید کرد انفجار بادکننده ایربگ تاکاتا در جریان تصادف یک هوندا آکورد در ماه ژوییه، منجر به کشته شدن راننده جوان خودرو شد که نهمین قربانی این قطعه معیوب مرگبار در جهان به شمار می رود.
آفتاب‌‌نیوز :

این مرگ که هفته گذشته برای نخستین بار از سوی مقامات ایمنی خودروی آمریکا گزارش شد، هشتمین کشته ایربگهای مرگبار تاکاتا در این کشور است.

هوندا پس از اینکه قطعات خودرو را با همکاری رگولاتورهای آمریکایی مورد بررسی قرار داد، تایید کرد که بادکننده ایربگ جلویی در سمت راننده خودرو ترکیده و جراحات حاصل از آن باعث مرگ غم انگیز راننده جوان شده است.

به گزارش ایسنا، سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد مرگ این راننده در ماه ژوییه در یک هوندا آکورد کوپه مدل 2001 که مشمول فراخوان ایربگ بود در نزدیکی پیتسبورگ اتفاق افتاد. راننده کم سن و سال این خودرو در بیمارستان بستری شد اما چند روز بعد بر اثر جراحات شدید درگذشت.

رویترز هفته گذشته به نقل از منابع آگاه، از کشته شدن یک پسر 13 ساله در تصادفی در 22 ژوییه گزارش داده بود. گویا این پسر بدون اطلاع والدینش پشت فرمان نشسته بود.

پلیس ایالت پنسیلوانیا هم اعلام کرده است در تصادف 22 ژوییه یک راننده 13 ساله که تنها سرنشین هوندا آکورد 2001 بود، در یک منطقه جنگلی از جاده منحرف شده بود.

هوندا اعلام کرد صاحب قبلی این خودرو در سال 2010 اطلاعیه فراخوان را دریافت کرده بود و این شرکت در 21 ژوییه یک روز پیش از تصادف، به صاحب جدید درباره فراخوان اطلاع داده بود.

شرکت قطعه سازی ژاپنی تاکاتا در ماه نوامبر به دلیل نقض مقررات ایمنی به پرداخت 70 میلیون دلار جریمه در آمریکا محکوم شد و ممکن است با حداکثر 130 میلیون دلار جریمه های معوق روبرو شود.

رگولاتور ایمنی خودروی آمریکا هفته گذشته یک مقام سابق وزارت دادگستری را به عنوان ناظر برگزید تا بر یکی از بزرگترین و پیچیده ترین فراخوانهای ایمنی در تاریخ خودروی آمریکا نظارت کند. این فراخوان شامل 23 میلیون قطعه بادکننده ایربگ در 19 میلیون خودروی تولید شده از سوی 12 شرکت خودروسازی است.

بادکننده تاکاتا در هنگام تصادف و باز شدن ایربگ، می تواند با شدت زیادی منفجر شده و قطعات فلزی را ترکش وار در داخل خودرو پرتاب کند.

بر اساس گزارش رویترز، همه 9 مرگ گزارش شده از جمله مرگ یک زن باردار در مالزی در خودروهای هوندا بوده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین