کد خبر: ۳۳۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۰
عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي:

طرح روسیه با هماهنگی با اروپا و آمریکا اعلام شده است

آفتاب‌‌نیوز : «محمدرضا رحيم‌‏نژاد» گفت: اعلام رسمي پيشنهاد روسيه مبني بر انتقال غني‌‏سازي به خاك اين كشور، مرحله جديدي از پرونده هسته‌‏اي ايران است.

وي ادامه داد: از يك طرف روسيه در صورت پذيرفته نشدن اين پيشنهاد، احتمال دارد ايران را به قطع همكاري‌‏هاي هسته‌‏اي تهديد كند و از طرف ديگر در صورت پذيرفته شدن اين پيشنهاد از سوي ايران، اروپا و آمريكا در خواسته‌‏هاي خود موفق شده‌‏اند.

اين كارشناس روابط بين‌‏الملل با بيان اينكه به هيچ عنوان نمي‌‏توان پذيرفت كه چنين پيشنهادي بدون هماهنگي و اجازه اروپا و آمريكا صادر شده باشد، گفت: در اين ميان آنچه باقي مي‌‏ماند موضع ايران است كه بايد راجع به ادامه دادن يا ادامه ندادن فعاليت‌‏هاي غني‌‏سازي تصميم بگيرد.

رحيم‌‏نژاد ادامه داد: ايران بايد ريسك انتقال غني‌‏سازي به خاك روسيه بپذيرد زيرا ممكن است با تغيير شرايط سياسي جهان، از اين موضوع براي افزايش فشارها بر ضد برنامه‌‏هاي هسته‌‏اي ايران استفاده شود.

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه انتقال غني‌‏سازي به خاك روسيه قدرت مانور ايران را در مسأله هسته‌‏اي كاهش مي‌‏دهد، گفت: با غني‌‏سازي در خاك روسيه، ايران امكان نظارت بر اين فعاليت‌‏ها ندارد و اين موضوع چالش بسيار بزرگي در پرونده هسته‌‏اي ايران به وجود مي‌‏آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین