کد خبر: ۳۴۰۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر نشست علمی «سینما و اندیشه» را با حضور صاحب‌نظران این حوزه، روز سه‌شنبه 15 دی‌ماه برگزار می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 نشست علمی «سینما و اندیشه» به بررسی آثار سه چهره شاخص تاریخ سینما ایران بهرام بیضایی، زنده یاد علی حاتمی و داریوش مهرجویی اختصاص دارد که توسط معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

در این نشست محمد علی معلم دامغانی رییس فرهنگستان هنر، احمد طالبی‌نژاد نویسنده و منتقد سینما، علیرضا رئیسیان کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده، فریدون جیرانی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و فیلمبردار ، علی معلم نویسنده، ناشر، منتقد، تهیه‌کننده، کارگردان، و سردبیر و مدیرمسئول ماهنامه دنیای تصویر ، عبدالحسین لاله مدرس و پژوهشگر سینما و تئاتر و شاهپور عظیمی منتقد و کارگردان به نقد و بررسی آثار این سینماگران می‌پردازند..

این نشست علمی روز سه‌شنبه 15 دی‌ماه ، ساعت 15 در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از طالقانی، شماره 1552 برگزار می‌شود..

شش فیلم کوتاه در سینماتک خانه هنرمندان ایران

شش فیلم کوتاه در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آیند.

یکصد و چهل و سومین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه 14 دی به نمایش شش فیلم کوتاه و نقد و بررسی آن‌ها اختصاص دارد.

در این روز «سیاه» ساخته حمیده معین فر، «پدر و پسر» ساخته محمد سلطانی، «سمپاتی» ساخته سمیرا شکوری، «بوسه باچشمان بسته» ساخته روح الله صدیقی، «پنجره باز» ساخته افشین رضایی و «طبق عادت همیشگی» ساخته محمدحمزه ای به نمایش در می‌آیند.

شش فیلم کوتاه دوشنبه 14 دی ساعت 17:30 در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آیند.

لازم به ذکر است که ورود عموم علاقمندان به این برنامه آزاد است.

سمیه زارعی‌نژاد فیلمنامه «نور از زاویه من» را بازنویسی می‌کند

دومین فیلم سینمایی بلند سمیه زارعی‌نژاد هم‌زمان با مراحل پیش‌تولید،توسط این نویسنده و کارگردان سینما بازنویسی می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، فیلم سینمایی «نور از زاویه من» به نویسندگی و کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد در حالی مراحل پیش‌تولید را پشت سر می‌گذارد که این کارگردان جوان، هم‌زمان مشغول بازنویسی فیلمنامه است.

«نور از زاویه من» دومین ساخته سینمایی سمیه زارعی‌نژاد پس از فیلم سینمایی «تولدت مبارک» خواهد بود. این فیلم در ژانر کمدی اجتماعی به یکی از معضلات اساسی جامعه می‌پردازد.

در خلاصه داستان فیلمنامه آمده:«پسر جوان و نخبه‌ای در شرایط عجیبی عاشق شده و ازدواج می‌کند اما ناگهان با مانع سربازی برای ادامه زندگی روبه‌رو می‌شود.او برای نرفتن به خدمت سربازی دست به کارهای عجیبی می‌زند».

تاکنون برخی از بازیگران فرعی فیلم انتخاب شده‌اند اما برای نقش اصلی که باید مردی با مهارت‌های خاص باشد،هنوز بازیگر انتخاب نشده است.

سمیه زارعی‌نژاد،که پیش از این ملودرام خانوادگی «تولدت مبارک» را ساخته بود و کماکان در انتظار نوبت اکران آنست،درباره فیلم جدید خود گفته:«خوشحال می‌شوم مردم با تماشای فیلم «نور از زاویه من» لبخند بزنند و کمی هم به رفتارها فکر بکنند».

هشتمین دوره‌ی انتخابات هیئت مدیره‌ی کانون نمایش‌نا‌مه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران برگزار می‌شود.

مجمع عمومی و هشتمین دوره‌ی انتخابات هیئت مدیره‌ی کانون نمایش‌نا‌مه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران ساعت 16 روز دوشنبه 21 دی‌ ماه در تالار اجتماعات خانه‌ی تئاتر برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون نمایش‌نا‌مه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران، اعضای علاقه‌مند این کانون برای اعلام نامزدی می‌توانند با مراجعه به روابط عمومی خانه‌ی تئاتر تا تاریخ 20 دی‌ماه جاری فرم کاندیداتوری خود را پرکنند.

بر اساس این گزارش، در این مجمع ابتدا گزارش فعالیت عمل‌کرد هفتمین هیئت‌مدیره‌ و نیز گزارش بازرس این کانون ارائه می‌شود و سپس انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره‌ی این کانون برگزار‌خواهدشد.

لازم به توضیح است اعضایی که امکان حضور در مجمع عمومی انتخابات هیئت‌مدیره‌ی جدید این کانون را ندارند، می‌توانند وکالت‌نامه‌ی مکتوب خود را قبلن به یکی از اعضای حاضر در مجمع ارائه دهند.

به گزارش ایسنا،هم‌چنین لازم به یاد‌آوری است که حضور اعضای کانون نمایش‌نا‌مه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران برای شرکت در این مجمع با در دست ‌داشتن کارت عضویت معتبر الزامی است و اعضایی که مایل به نامزدی در این انتخابات هستند، می‌بایستی عضو پیوسته‌ی این کانون باشند.

گفتنی است هم‌اکنون محمد امیریاراحمدی، بهزاد صدیقی، شهرام کرمی، آندارانیک‌خچومیان، سلما سلامتی به عنوان اعضای اصلی هیئت‌مدیره و اصغر نوری و تهمینه محمدی به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت مدیره و رحیم رشیدی‌تبار به عنوان بازرس‌اصلی کانون نمایش‌نا‌مه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران فعالیت می‌کنند.

زارعی‌نژاد قرار است طی ماه آینده فیلمبرداری فیلم «نور از زاویه من» را شروع بکند.

فرصت ارسال آثار به جشنواره «گزارش یک نگرانی»تمدید شد

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره فیلم و عکس«گزارش یک نگرانی»،درحالی که پیش تر در خبرها اعلام شده بود،15دی ماه،آخرین مهلت ارسال عکس و فیلم به دبیرخانه جشنواره«گزارش یک نگرانی»است،با توجه به حمایت هنرمندان از رویکرد و اهداف این جشنواره که به استقبال مردم وارسال آثار قابل توجه آنان با موضوع بحران آب انجامید،وهمچنین درخواست‌های متعدد مردمی برای تمدید فرصت ارسال فیلم ها و عکس های موبایلی،شورای سیاستگذاری جشنواره، فرصت ارسال آثار را به مدت یک ماه تمدید کرد.

شایان ذکراست،با توجه به اهمیت جشنواره«فیلم فجر»در دهه فجر انقلاب اسلامی و برنامه های آن،مراسم اختتامیه جشنواره فیلم و عکس«گزارش یک نگرانی»به بعد از پایان این رویداد سینمایی،موکول خواهد شد.

گفتنی است سید جواد رضویان بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون،دبیر دومین جشنواره فیلم و عکس گزارش یک نگرانی است و شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت جشنواره به نشانی www.twff.ir ارسال کنند.

شکاف ، جمعه 11 دی ماه در پردیس سینمایی کورش به سانس فوق العاده رسید.

روابط عمومی - فیلم سینمایی " شکاف " به کارگردانی کیارش اسدی زاده و تهیه کنندگی علی سرتیپی و منیژه حکمت که از چهارشنبه 9 دی در گروه سینمایی ماندانا اکران خود را آغاز کرده ، جمعه 11 دی در پردیس سینمایی کورش ساعت 23 به سانس فوق العاده رسید.

شکاف در سه روز نخستین نمایش ، مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته و از مرز 50 میلیون تومان گذشته است. این درحالی است که اکران عمومی شکاف با تعداد محدود سالن سینما آغاز شده است و هنوز تیزرهای تلویزیونی این فیلم شروع نشده است.

"جامه دران" درفرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می‌شود

فیلم «جامه دران» نخستین ساخته بلند سینمایی حمیدرضا قطبی یکشنبه 13دی ماه ساعت 18درفرهنگسرای ارسباران با حضورعوامل فیلم اکران ، نقد و بررسی می‌شود.

«جامه دران» در بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد و در بخش‌های بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نگاه نو جشنواره فیلم فجر سی و سوم، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود.

به نقل از باشگاه فیلم تهران ،داستان این فیلم درباره زنی به نام شیرین است که در مراسم ختم پدرش به روابط جدیدی در زندگی او پی می‌برد و حقایقی تازه را کشف می‌کند.

باشگاه فیلم تهران هر هفته یکشنبه ها ساعت ۱۸ به دبیری کوروش جاهدو مجید فراهانی بااکران ، نقد و بررسی یکی از آثار کوتاه ، مستند و یا بلند سینمایی برگزار می‌شود.

علیرضا کریمی صارمی مدیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شد

طی حکمی از سوی فرید فرخنده کیش، علی‌رضا کریمی صارمی به‌عنوان مدیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، به‌منظور اصلاح ساختار اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و در راستای برگزاری هر چه تخصصی‌تر و به‌روزتر این جشنواره با حکمی از سوی فرید فرخنده کیش رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، علی‌رضا کریمی صارمی به‌عنوان مدیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران منصوب شد.

نمایش «پسر نیل» به کارگردانی ناصر آویژه روز دوشنبه ۱4دی ماه به نفع اهداف موسسه خیریه بچه های سیب سرخ اجرا می‌شود

نمایش «پسر نیل » براساس متنی از گیتا داودی و کارگردانی ناصر آویژه از8آذرماه در تالار هنر به روی صحنه رفته است.

گروه اجرایی نمایش "پسر نیل" در جهت اهداف موسسه خیریه بچه های سیب سرخ تصمیم به اجرای خیریه به شیوه همت عالی کرده است. این برنامه روز دوشنبه برابر با 14دی ماه رأس ساعت 19 برگزار خواهد شد.

در این نمایش، علیرضا ناصحی،مریم اکبری،حسین مزینانی،مریم آشوری، قاسم انصاری‌شاد،رها آویژه،کیمیا حسینی و نوید اکبری‌مبارکه نقش‌آفرینی می‌کنند.

دانشجویان از تخفیف ویژه تئاتر «اتاق ورونیکا» در روزهای 13، 14 و 15 دی برخوردار می‌شوند

بلیت تئاتر «اتاق ورونیکا» به کارگردانی رضا ثروتی در روزهای یکشنبه 13دی، دوشنبه 14دی و سه شنبه 15دیماه با تخفیف 50 درصد به دانشجویان علاقه‌مند ارائه می‌شود.

به گزارش تیکت، نمایش «اتاق ورونیکا » که در ژانر وحشت تولید شده است و اجرای عمومی خود را از روز چهارشنبه25آذر‌ماه آغاز کرده است، به منظور حمایت از دانشجویان، برای این 3 روز میزبان دانشجویان علاقه‌مند به تماشای این اثر با تخفیف 50 درصدی در بهای بلیط می‌شود.

دانشجویان متقاضی می‌توانند در روزهای 13، 14 و 15دی ماه، با در دست داشتن کارت دانشجویی خود و یک ساعت مانده به زمان اجرای تئاتر «اتاق ورونیکا»، بلیط‌های خود را به صورت روزفروش و از طریق سامانه مستقر فروش بلیط نمایش در عمارت مسعودیه (ورودی تماشاخانه) خریداری کنند.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط (با امکان انتخاب صندلی) به سایتwww.Tik8.com مراجعه نمایند.

این اثر نمایشی همه روزه ساعت 20 در تماشاخانه عمارت مسعودیه به روی صحنه می رود.

در این اثر ایمان افشاریان،مرتضی اسماعیل‌کاشی،ستاره پسیانی و بهنازجعفری ایفای نقش دارند.

اتمام فیلمبرداری فیلمی با بازی حامد بهداد

آخرین اپیزود فیلم سینمایی «هیهات» به کارگردانی هادی نائیجی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی با بازی حامد بهداد به پایان رسید.

چهارمین اپیزود از فیلم سینمایی « هیهات» بعنوان اولین فیلم چهار اپیزودی سینمای ایران، توسط هادی نائیجی کارگردانی می‌شود تا در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشته باشد.

این فیلم توسط دانش اقباشاوی،هادی نائیجی، هادی مقدم‌دوست و روح‌الله حجازی نوشته و کارگردانی شده است که پس از70 جلسه، فیلمبرداری آن پایان یافت. تدوین فیلم سینمایی «هیهات» نیز همزمان با فیلمبرداری توسط خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا شروع شد و در حال حاضر 70 درصد آن به سرانجام رسیده است.

همچنین «مسعود سخاوت دوست» قرار است موسیقی فیلم سینمایی «هیهات» را بسازد و برای دومین بار در کنار محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حاضر شود. اولین همکاری مشترک این دو نفر به فیلم «ماهی سیاه کوچولو» با بازی مریلا زارعی و مصطفی زمانی بازمی گردد که در جشنواره سی و سوم فیلم فجر نمایش داده شد.

همزمان با آهنگسازی کارهای مربوط به صداگذاری و جلوه‌های ویژه کامپیوتری این کار نیز در حال انجام است و قرار است اولین نمایش این فیلم با نقش آفرینی بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، حامد بهداد، مینا ساداتی، بابک حمیدیان، آلا نجم، بهاران بنی احمد و خسرو شهراز در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر باشد.

این پروژه اپیزودیک با موضوعات اجتماعی و مفاهیم عاشورایی، محصول سازمان هنری و رسانه‌ای اوج می باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین