کد خبر: ۳۴۰۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

ارتفاع برف در مهاباد به 2 متر رسید/ قطع برق در 65 روستا

رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد گفت: جاده مهاباد به سردشت به دلیل بروز کولاک و برف سنگین مسدود شده است.
آفتاب‌‌نیوز : خسرو مصطفوی در مصاحبه با ایرنا افزود: کولاک شدید و کم سابقه در محور مهاباد - سردشت موجب شده تا تردد در این محور تا اطلاع ثانوی تا زمان بازگشائی کامل این محور ممنوع اعلام شود.

وی ارتفاع برف در گردنه های زمزیران و جواله رشان در این محور را بیش از دو متر اعلام کرد و گفت: راهداری این شهرستان با تمام توان از امروز کار بازگشایی این محور را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: با آزاد شدن بخشی از ماشین آلات برف روب این شهرستان از محور مهاباد - بوکان، این ماشین آلات نیز به محور مهاباد به سردشت انتقال پیدا کرده اند تا روند بازگشایی آن تسریع شود.

وی ارتفاع برف در دیگر نقاط جاده مهاباد - سردشت را نیز بیش از یک متر اعلام کرد.

مصطفوی اضافه کرد: با تلاش ماموران راهداری این شهرستان و همکاری راهداران اعزامی از سایر شهرستان های همجوار، محور مهاباد به بوکان روز گذشته بازگشایی شد ولی تردد در آن تا برف روبی کامل آن متوقف است.

وی گفت: انباشت برف به ارتفاع سه تا شش متر در این محور روند برف روبی آن را کند کرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد افزود: رانندگانی که قصد دارند در محورهای کوهستانی این شهرستان تردد کنند باید حتما مجهز به زنجیر چرخ و سیستم گرمایشی مناسب باشند.

بارش برف توام با کولاک شدید از چهارشنبه هفته گذشته در بسیاری از شهرستان های آذربایجان غربی آغاز شده که بیشترین میزان آن در مناطق جنوبی استان است.

شهرستان مهاباد پاییز و زمستان امسال، سال پربارشی را تجربه کرده است به طوری که این بارش ها، موجب مسدود شدن راه های روستایی و برخی راه های اصلی و گردنه ها و همچنین تعطیلی مدارس شده است.

برق 65 روستا قطع شد


مدیر امور برق مهاباد گفت: بر اثر بارش برف و کولاک، جریان برق 65 روستای این شهرستان همچنان قطع است.

رشید فیض الله بیگی افزود: پس از بارش برف و کولاک شدید و وزش تندباد در روزهای گذشته، جریان برق 105 روستای این شهرستان در دو بخش خلیفان و مرکزی قطع شده بود.

وی اضافه کرد: با تلاش ماموران و اکیپ های امدادی این اداره، جریان برق 40 روستا در بخش مرکزی وصل شده و 65 روستای دیگر همچنان در خاموشی به سر می برند.

فیض الله بیگی گفت: از این روستاها پنج روستا در مسیر جاده برهان و در محور مهاباد به بوکان و 60 روستا در بخش خلیفان و در مسیر جاده مهاباد به سردشت قرار دارند.

وی اظهار کرد: قطعی جریان برق در بخش روستایی این شهرستان به علت پارگی سیم و شکستگی تیرهای برق بر اثر شدت کولاک و وزش تندباد روی داده است.

مدیر امور برق مهاباد گفت: برای برقرار کردن جریان برق در این روستاها و ترمیم شبکه توزیع لازم است که این محورها بازگشایی و پس از آن اقدام به رفع معایب و ترمیم این خطوط شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین