کد خبر: ۳۴۰۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر خردادماه سال آینده برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،، زمان برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر توسط شورای سیاست‌گذاری، از تاریخ 6 تا 11 خردادماه 1395 در شهر تهران تعیین شد.

شورای سیاست‌گذاری جشنواره با تاکید بر اهمیت ثباتِ زمان برگزاری در تقویم سینمایی کشور، تصمیم گرفت که جشنواره به مانند دوره گذشته در خردادماه برگزار شود.

بر اساس این گزارش، ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به دبیری سیدعلی احمدی توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در موسسه تصویر شهر برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدف نمایش درست تصویرِ شهرِ تهران در سینمای نجیب ایران، پاسداشت تلاش سینماگران ایرانی در یکسال گذشته و همچنین ترویج اخلاق، مهربانی و همدلی در آثار سینمایی در سه بخش مسابقه سینمای ایران، مسابقه بین‌الملل و بخش جنبی برگزار خواهد شد.

مقرارات و فراخوان ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به زودی اعلام می‌شود.

آغاز حرکت قطار کرمانی‌ها به سمت آپارتمان

روز گذشته 12 دی‌ماه، «هفته کرمان» با محوریت موضوعات فرهنگی با پخش چند فیلم مستند در مجموعه فرهنگی و هنری «آپ‌آرت‌مان» آغاز شد و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

روز گذشته 12 دی‌ماه هفته فرهنگی کرمان در مجموعه فرهنگی «آپ‌آرت‌مان» آغاز شد و در نخستین روز این رویداد فرهنگی فیلم مستندی با محوریت زلزله بم پخش شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

فیلم مستند «بم: روز سوم، روز دهم» به کارگردانی «سیف‌اله صمدیان» در کنار مخاطبان اکران و نشست این فیلم با حضور چهره‌های مختلف برگزار شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است تا پایان هفته جاری، هر روز فیلم‌های مستندی از کارگردانان اهل کرمان اکران شود و بعد از نمایش فیلم‌ها نشست پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.

«کودکان ابری» به کارگردانی رضا فهیمی، «قصه‌ها» به کارگردانی مهدی جعفری، «وقت خوب مصائب» به کارگردانی ناصر صفاریان، «از پاریز تا پاریس» به کارگردانی سید‌جواد میر‌هاشمیو «پیرمرد و باغ سنگی‌اش» به کارگردانی پرویز کیمیاوی و ... از فیلم‌های مستندی هستند که طی روزهای آینده در قالب «هفته کرمان» در مجموعه فرهنگی و هنری «آپ‌آرت‌مان» اکران می‌شود.

گفتنی است در این هفته نمایشگاه عکسی نیز با محوریت مکان‌های دیدنی شهر کرمان و ابنیه تاریخی این شهر در مجموعه فرهنگی و هنری «آپ‌آرت‌مان» برگزار شده است.

مدیریت مجموعه فرهنگی و هنر «آپ‌آرت‌مان» بر عهده پگاه آهنگرانی و سجاد افشاریان است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به خیابان ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک 48 در این مراسم حضور پیدا کنند و مشارکت داشته باشند.

موافقت با عرضه 2 فیلم برای شبکه نمایش خانگی

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه 2عنوان موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در جلسه 6 دی شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلم‌های" مات" به تهیه کنندگی و به کارگردانی سید صبا کاظمی و "شام ایرانی / علی صادقی"به تهیه کنندگی محمد شایسته و به کارگردانی سروش صحت موافقت شد.

همچنین در این جلسه با عرضه 2عنوان فیلم کوتاه، 2 عنوان فیلم خارجی و 6 عنوان مستند و آموزشی نیز موافقت به عمل آمد.

////

مسعودشاهی مشاور هنری جشنواره حسنات شد

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات از انتخاب مهدی مسعود شاهی به عنوان مشاور هنری پنجمین جشنواره حسنات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و ستاد خبری پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، امیرحسین عشاقی با اشاره به انتخاب مشاور هنری پنجمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات اظهار داشت: در چهار دوره جشنواره استاد مرحوم زاون قوکاسیان به عنوان دبیر هنری این جشنواره فعالیت داشتند و زحمات زیادی را برای رشد این جشنواره متحمل شدند که یاد و خاطره این هنرمند را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: در این راستا با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته در حال حاضر مهدی مسعود شاهی که در کارنامه خود دبیری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مؤسس و رئیس واحد هنرهای تصویری حوزه هنری، مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسس و مدیر عامل شرکت فرهنگی و هنری صبا وابسته به صدا و سیما (1373)، مؤسس و اولین مدیرعامل بنیاد رودکی و ... را دارد، به عنوان مشاور هنری پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات معرفی و از هفته گذشته آغاز به کار کرده است.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در ادامه همچنین به ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در هیات داوران جوان جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اشاره کرد و ابراز داشت: این ثبت‌نام تا 15 دی ماه از افراد واجد شرایط انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: دبیرخانه این جشنواره به‌ منظور ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین جوانان و نیز ارتقا سطح دانش علاقه‌مندان حوزه فیلم در شهر اصفهان فراخوان انتخاب داوران جوان پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات را اعلام کرد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با بیان اینکه علاقه‌مندی و آشنایی با علوم اولیه فیلم کوتاه و سینما و داشتن شرط سنی 17 تا 30 سال از جمله شرایط اعلام شده برای ثبت‌نام در بخش داروان جوان پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات است، ابراز داشت: این دومین سال است که داوران جوان درکنار هیئت داوری به بررسی آثار راه یافته به بخش مسابقه فیلم کوتاه حسنات می‌پردازند.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و تکمیل فرم درخواست حداکثر تا تاریخ 15دی ماه 1394 به سایت جشنواره به نشانی www.hasanatfilm.ir مراجعه نموده و یا فرم تقاضای خود را به دبیرخانه جشنواره به‌ آدرس اصفهان، چهارباغ عباسی، کوچه کازرونی، ساختمان کانون حسنات، طبقه دوم ارسال نمایند، همچنین برای دریافت اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با شماره تلفن‌های 03132204902 و 03132202973 تماس حاصل فرمایند.

گفتنی است که پنجمین دوره جشنواره فیلم حسنات اسفند سال جاری همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود که در این دوره حدود 150 شهر ایران به دبیرخانه این جشنواره اثر ارسال کرده‌اند.

/////

فروش ناهید به 400 میلیون رسید

«پیمان سنماری» مدیر پخش مؤسسه «رسانه نیکان فیلم» گفت:فروش فیلم سینمایی «ناهید» از مرز 400 میلیون تومان گذشت و در پردیس کوروش به عنوان سرگروه از هفته هفتم به هفته هشتم اکران خود رسید.

«پیمان سنماری» مدیر پخش مؤسسه «رسانه نیکان فیلم» گفت: در این هفته، در پردیس سینمایی کوروش سرگروه فیلم سینمایی «ناهید»، سقف فروش که شامل 16

میلیون و 800 میلیون تومان بود را پرکرد و تا دیشب حدود 17 میلیون و 500 میلیون تومان فروش این فیلم بود و در واقع از هفته هفتم به هفته هشتم اکران خود پا گذاشت.

وی افزود: با توجه به اینکه استقبال سینمادوستان از فیلم سینمایی «ناهید» خوب بوده است؛ امیدواریم بتوانیم که شاهد اکران منظم آن در هفته‌های آتی هم باشیم.

پخش‌کننده «ناهید» در مورد اکران این فیلم در شهرستان‌های مختلف گفت: «ناهید» هم اکنون همزمان با تهران در مشهد، اهواز، انزلی و رشت روی پرده است و در روزهای آینده در اصفهان، شیراز و تبریز نیز اکران خواهد شد.

سنماری در مورد ادامه اکران فیلم سینمایی «ناهید» در هفته هشتم در سرگروهی پردیس سینمایی کوروش گفت: خیلی‌ها معتقد بودند که این فیلم بیشتر از سه یا چهار هفته در تهران به عنوان سرگروه نمی‌تواند اکران داشته باشد؛ ولی خوشبختانه با استقبال مردم روبرو شد و با توجه به اینکه در خیلی از سینماها همچون؛ فرهنگ در سه سانس، پردیس سینمایی آزادی در دو سانس و پردیس ملت در دو سانس در روز اکران می‌شود و در خیلی از سینماها سانس‌های کمی برای این فیلم درنظر گرفته شده؛ ولی از طرف مردم استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: پردیس کوروش تنها سینمایی است که به فیلم سینمایی «ناهید» تمام سانس اکران داده است و استقبال مردم از این فیلم در آنجا خوب بوده است و باعث شد که اکران آن از هفته هفتم به هفته هشتم برسد.

«پیمان سنماری» مدیر پخش مؤسسه «رسانه نیکان فیلم» در پایان در مورد آخرین آمار فروش فیلم سینمایی «ناهید» گفت: فروش این فیلم در تهران از مرز 300 میلیون تومان عبور کرده و در شهرستانها هم فروش این فیلم از مرز 100 میلیون تومان گذشته است و فروش کلی آن به مجموع بیش از 400 میلیون تومان رسیده است.

«ناهید» به نویسندگی و کارگردانی «آیدا پناهنده»، به تهیه‌کنندگی «بیژن امکانیان» و همچنین با بازی «ساره بیات»، «پژمان بازغی» و «نوید محمدزاده» هم اکنون روی پرده است.

شرف‌الدین مشاور دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد

محمدرضا شرف‌الدین، تهیه‌کننده سینما و مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و طی حکمی از سوی محمد خزاعی به سمت مشاور دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد.

شایان ذکر است، محمدرضا شرف‌الدین متولد 1337 اصفهان، فارغ‌التحصیل عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی از سال 1364 کار در سینما را آغاز کرد و بیش از سه دهه از چهره‌های فعال و موثر در این عرصه بوده است. در کارنامه شرف‌الدین حرفه جلوه‌های ویژه درخشان‌تر است. شرف‌الدین تهیه‌کننده سینما و استاد دانشگاه از پایه‌گذاران اصلی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بوده که بیش از یک دهه مدیرعاملی این مجموعه سینمایی را نیز عهده‌دار بوده است.

حسین پاکدل خشم اژدها را افتتاح می‌کند

به گزارش مشاور رسانه ای، حسین پاکدل تئاتر خشم اژدها به کارگردانی علی احمدی را افتتاح می ‌کند.

خشم اژدها به کارگردانی علی احمدی و تهیه کنندگی خسرو احمدی از ۱۵ دی ماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن حافظ بر روی صحنه می‌رود و درحالی که تنها ٢ روز مانده به شروع اجراهای این نمایش، تمام بلیت های چهار روز اول تمام شده است.

علی شادمان، تینو صالحی، خسرو احمدی، سینا کرمی، نیما شعبان نژاد، الهه شه پرست، مهران امام بخش، علی احمدی در خشم اژدها به ایفای نقش می پردازند.

این تئاتر بر اساس نمایشنامه خنده در طبقه بیست و سوم نوشته نیل سایمون، توسط علی احمدی بازنویسی شده است.

خشم اژدها فقط ١٥ اجرا خواهد داشت و ۳۰ دی به اجرای خود پایان می دهد.

مستند «این سه زن» در خانه هنرمندان ایران

مستند «این سه زن» در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مستند «این سه زن» به کارگردانی مصطفی امامی سه شنبه 15 دی در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

در محله‌ای قدیمی از نهاوند خانه ای فرسوده وجود دارد که زمانی قطب معنوی این شهر بوده است. مردم آن دیار، پیشتر، خیلی به این خانه و اهالی آن اعتقاد داشتند. اکنون سه زن از یک خانواده، میراثدار اجداد خود شده اند و به جد می کوشند حرمت و سنت دیرین خانه شان را مسئولانه نگهدارند. اما این خانه در حال تخریب است و هر سه زن در کاشانه خویش، شانه به شانه مرگ زندگی می کنند...

علاقه مندان برای تماشای این مستند می توانند سه شنبه 15 دی ساعت 18 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین