کد خبر: ۳۴۰۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

عوامل پیشگیری از بیماری‌های قلبی

یک متخصص قلب و عروق گفت‌: کار در محیط‌های سالم و دور از استرس و آلودگی‌های شهری از عوامل پیشگیری از بیماری‌های قلبی و چربی خون است.
آفتاب‌‌نیوز : سیده طوبی کاظمی ، با بیان اینکه حداقل 80 درصد مرگ‌های زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته مغزی، قابل پیشگیری هستند، گفت: به شرط اینکه عوامل خطر اصلی، مانند دخانیات، الگوی تغذیه ناسالم وکم تحرکی کنترل شوند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: سکته‌های قلبی که تعداد آنها بسیار بیش از آمار مرگ و میر این بیماری‌هاست، باعث شده تا بسیاری از جمعیت‌ها توانایی‌های عادی خود را از دست بدهند. البته مهم‌ترین عامل در این موضوع تغییر شیوه زندگی است. با صنعتی شدن و گسترش زندگی شهرنشینی، نحوه کار و فعالیت‌های روزمره مردم نیز تغییر کرده و درصد زیادی از افراد تمام وعده‌های غذایی را در منزل صرف نمی‌کنند که این خود خطرساز است.

رئیس مرکز تحقیقات آترواسکلروز و عروق کرونر با اشاره به عوامل زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی عروقی، گفت: نوع کار، نحوه تغذیه، شیوه زندگی انسان و فعالیت‌های او در سلامتی دارد از عوامل زمینه‌ساز ‌این بیماری است.

کاظمی با اشاره به اینکه در گذشته کارها بیشتر در محیط‌های طبیعی انجام می‌شد، افزود: کار کردن در محیط‌های سالم و دور از استرس و آلودگی‌های شهری از عوامل پیشگیری از بیماری‌های قلبی و چربی خون است.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه عواملی مختلفی در بروز بیماری‌های قلبی عروقی موثرند،‌ گفت: مهم‌ترین ریسک فاکتورهای بیماری‌های عروق کرونر شامل فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات و عدم تحرک در زندگی روزمره است.

کاظمی با اشاره به اینکه برای داشتن یک محیط کار سالم‌تر در طول روز فعالیت بدنی داشته باشید، افزود: در گروه‌های ورزشی یا ورزش‌های همگانی شرکت کنید.

وی با بیان اینکه در انتخاب غذا دقت کنید، یادآورشد: غذای سالم مصرف کرده و حداقل پنج واحد میوه و سبزی در روز مصرف کنید.

رئیس مرکز تحقیقات آترواسکلروز و عروق کرونر با بیان اینکه کمتر نمک بخورید و از مصرف غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید، خاطر نشان کرد: 30 دقیقه فعالیت بدنی می‌تواند به شما کمک کند تا از حملات قلبی و سکته مغزی پیشگیری کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین