کد خبر: ۳۴۰۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
در کنفرانس خبری مشترک با ظریف

وزیر خارجه دانمارک: با هر کشوری که با تروریسم مبارزه می‌کند همکاری می‌کنیم

وزیر امور خارجه دانمارک اظهار کرد: روز اجرای برجام در حال نزدیک شدن است و این روزهای آخری است که تحریم‌ها در مورد ایران وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : کریستین ینسن، وزیر امور خارجه دانمارک بعد از گفت‌وگوی یک ساعته با همتای ایرانی خود در ساختمان وزارت امور خارجه در یک نشست مطبوعاتی مشترک با محمدجواد ظریف، با بیان این که دانمارک علاقه‌مند است که روابط خود را در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی با ایران گسترش دهد، ‌اظهار کرد: مذاکرات خوبی با آقای ظریف داشتیم و در مورد گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو کردیم.

وی با اشاره به سفر شرکت‌های مختلف اقتصادی به ایران جهت سرمایه‌گذاری، ادامه داد: ایران دارای پتانسیل‌های خوبی برای افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف است.

ینسن به گفت‌وگوهای سیاسی خود و وزیر امور خارجه ایران در ارتباط با موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه حقوق بشر، مبارزه با مواد مخدر و بحث‌های آموزشی نیز همکاری‌های خوبی داشته باشند.

وی به نقش مثبت ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: فرهنگ و تمدن ایران دارای قدمتی 2500 ساله بوده و ما در فرهنگ و تاریخ این کشور شاهد بحث رعایت حقوق بشر و احترام به حقوق اقلیت‌ها هستیم.

وزیر امور خارجه دانمارک در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با همکاری‌های دو کشور ایران و دانمارک در جهت مبارزه با تروریسم، خاطرنشان کرد: دانمارک در عرصه مبارزه با تروریسم فعال است و معتقد است که خطر گروه‌های تروریستی مثل داعش و فعالیت‌ آنها در کشورهایی چون عراق و سوریه، خطری برای کل جهان است و ما آماده همکاری با هر کشوری هستیم که با تروریسم و افراطی‌گری مبارزه می‌کند.

ینسن با بیان اینکه منابع مالی و اقتصادی تروریست‌ها را باید متوقف کنیم، گفت: ما به دنبال متوقف سازی فعالیت‌های داعش هستیم و به عراق کمک می‌کنیم که نیروهای خود را در راستای مبارزه با تروریسم آموزش دهد.

وی همچنین به همکاری‌های اطلاعاتی این کشور با دیگر کشورها جهت مبارزه با تروریسم اشاره کرد و ادامه داد: دانمارک با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مالی نیز تعامل و همکاری‌های خوبی دارد.

به گزارش ایسنا، این دیپلمات جوان دانمارکی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به موضوع پتانسیل دو کشور جهت مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره کرد و افزود: تجارت و قاچاق مواد مخدر منابع مالی تروریست‌ها را فراهم می‌کند و ما خواهان مبارزه جدی در این زمینه هستیم و معتقدیم که ایران و دانمارک می‌توانند همکاری‌های خوبی در این زمینه داشته باشند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین