کد خبر: ۳۴۰۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

سخنگوی موگرینی: تحولات درباره ایران و عربستان را دنبال می‌کنیم

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا تحولات اخیر در روابط ایران و عربستان را دنبال می کند و تماس ها در تمامی سطوح با شرکایمان را ادامه می دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
«کاترین ری» سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما همچنان اوضاع را در مورد روابط ایران و عربستان به دقت بررسی می کنیم و تماس ها در تمامی سطوح با شرکایمان ادامه دارد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا از تمامی قدرت های منطقه ای انتظار دارد تا به طور مسئولانه در این شرایط بی ثبات عمل کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، موگرینی روز گذشته از تمام طرف های درگیر در منطقه خواست تا از تشدید تنش ها جلوگیری کنند و اینکه امنیت و ثبات را نمی توان در منطقه به خطر انداخت.

اعلام اعدام آیت الله 'نمر باقر النمر' روحانی شیعی مخالف عربستان انتقادها و اعتراض هایی را در ایران برانگیخت و در نهایت عربستان شب گذشته قطع روابط دیپلماتیک را با ایران اعلام کرد.

اقدام عربستان در قطع روابط دیپلماتیک با ایران در واکنش به حوادث مقابل سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد انجام شد.

شیخ نمر 56 ساله رهبر شیعیان عربستان یکی از منتقدان سرسخت خاندان آل سعود از سال 2011 تاکنون بود. 

نمر باقر امین النمر در سال 1959 در شهر عوامیه استان قطیف عربستان چشم به جهان گشود؛ این مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی در پی اعتراض های شیعیان این کشور در سال 2012 بازداشت شد. دادگاه جنایی رژیم سعودی روز چهارشنبه 15 اکتبر 2014 ، وی را به اقدام علیه امنیت ملی و محاربه متهم کرد و وی روز شنبه گذشته اعدام شد. 

اعدام وی با موج گسترده ای از محکومیت و تنفر در سطح منطقه و از سوی سازمان های مستقل بین المللی همراه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین