کد خبر: ۳۴۰۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

دو هزار و 550 واحد صنعتی تعطیل پارسال به چرخه تولید بازگشت

معاون صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با بیان اینکه واحدهای صنعتی سرمایه کشور هستند، گفت: سال گذشته دو هزار و 550 واحد صنعتی در سطح کشور از حالت رکود و تعطیلی خارج شد و به چرخه تولید بازگشت.
آفتاب‌‌نیوز : غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در بازدید از چندین واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی بیرجند افزود: فعال کردن واحدهایی صنعتی و تولیدی ای که تعطیل شده اند در اولویت نخست قرار دارد چراکه برگشت آنها به منابع ملی کشور کمک می کند.
وی گفت: برای رفع مشکلات و مسائل واحدهای صنعتی یکسری برنامه های ملی در دستور کار قرار گرفته است که حمایت از توسعه خوشه های صنعتی در استان ها از جمله این برنامه هاست.

وی تلاش برای فعال کردن واحدهای راکد و نیمه فعال و خارج شدن آنها از حالت رکود را یکی از برنامه های این سازمان ذکر کرد و افزود: توجه به صنایع کوچک و زود بازده در پیشرفت اقتصادی کشور موثر است.

سلیمانی بیان کرد: در کل کشور سازمان شهرک های صنعتی به عنوان متولی تمامی واحدهایی که در شهرک ها هستند تلاش دارد علاوه بر تامین زیرساخت ها و خدمات آب برق و گاز ، خدمات حمایتی و حمایت های آموزشی را برای واحدهای صنعتی انجام دهد.

وی اظهار کرد: تلاش می کنیم با ارائه ضمانت نامه به افرادی که در صندوق ضمانت سرمایه گذاری کرده اند از درگیر شدن آنها به بانک ها کاسته شود که در این زمینه در تعرفه های مالی با بانک ها نیز توافقاتی صورت گرفته است.

وی از تبدیل واحدهای صنعتی به دانش بنیان خبر داد و گفت: کشور دارای بهترین شهرک های فناوری است در این زمینه با معاونت فناوری ریاست جمهوری در حوزه فناوری شدن واحدهای صنعتی فعالیت های مشترکی انجام می دهیم.

سلیمانی در ارتباط با صادرات کالا یادآور شد: از زمان های گذشته واحدهایی کوچکی که در نمایشگاههای خارجی حضور یابند مورد حمایت قرار گرفته اند که در این راستا نمایشگاههایی که مناسب هستند را شناسایی و به استان ها برای حضور در نمایشگاه اطلاع رسانی می کنیم.
معاون صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اظهار کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم تا به صورت متمرکز در برخی بازارهای هدف بازارچه فروش دایمی دایر کنیم تا تولید کنندگان دغدغه نداشته باشند تا جنس انها مستقیم به مصرف کننده برسد و مصرف کنندگان کشورهای هدف ما با واسطه واحدهای تولید در ارتباط نباشند.

سلیمانی با بیان اینکه واحدهای کوچک کشور 92 درصد واحدهای صنعتی را تشکیل می دهند، افزود: 45 درصد اشتغال کشور در واحدهای صنعتی کوچک ایجاد شده است.
وی ادامه داد: تا پایان شهریور امسال 88 هزار واحد صنعتی در کشور به بهره برداری رسید که 81 هزار واحد واحدهای صنعتی کوچک بوده است.
وی عنوان کرد: با حمایت های همه جانبه و تزریق منابع سرمایه در گردش توسط دولت و تهیه سیستم شبکه ای برای این واحدهای تولیدی و صنعتی می توان به یک رویکرد مناسب و مطلوب دست یافت.

سلیمانی با بیان اینکه واردات بی رویه رقابت را برای واحدهای داخلی تنگ کرده است، افزود: این عامل سبب شد کیفیت مدیریت نشود که در دو سال گذشته و اکنون دولت یازدهم مساعد کردن فضای اقتصادی و کنترل تورم را در اولویت قرار داده است.
وی یادآور شد: آمار سه ماهه نخست امسال شهرک ها و واحدهای صنعتی کشور نشان می دهد معضل اول بازار ما تامین مالی است.
وی ادامه داد: دولت در تلاش است تورم را کنترل کند و تزریق منابع اگر هدفمند نباشد ممکن است سیاست تورم را دچار مشکل کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین