کد خبر: ۳۴۰۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶

کارشناس فرانس 24: ریاض از بازگشت تهران به جامعه جهانی واهمه دارد

کارشناس و تحلیلگر شبکه ی تلویزیونی فرانس-24 روز سه شنبه در گفت و گو با این شبکه، تاکید کرد که پس از امضای توافق هسته ای میان ایران و غرب، ریاض از بازگشت تهران به جامعه جهانی واهمه دارد.
آفتاب‌‌نیوز : ویرژینی هرتز در این گفت و گو در پاسخ به این پرسش که، آیا در آینده شاهد جبهه ای سنی، ضد ایران شیعه خواهیم بود، گفت: گرچه برخی از کشورها مانند سودان و بحرین به جبهه ی ضد ایرانی پیوسته اند و ارتباط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرده اند، اما هنوز شاهد تشکیل جبهه سنی علیه این کشور نبوده ایم.

وی افزود: عربستان با همراه کردن کشورهای عربی تلاش می کند وجهه بین المللی خود را به دست آورد و بگوید که حرفی برای گفتن در مجامع بین المللی دارد.

وی افزود: عربستان تلاش می کند مانع از پیشروی های ایران در منطقه شود و تشکیل ائتلاف جدید ضد داعش در منطقه، دقیقا به همین منظور است. قصد عربستان از تشکیل این ائتلاف در واقع نبرد علیه داعش نیست، بلکه ایستادگی در برابر ایران است.

این کارشناس بین المللی افزود: این سیاست عربستان پس از امضای توافق هسته ای میان ایران و غرب شدت یافته است، چرا که ایران بعد از امضای توافق هسته ای در حال بازگشت به عرصه بین المللی است. این بازگشت، بازگشتی بزرگ است چرا که برای نخستین بار بعد از انقلاب 1979 صورت می گیرد.

هرتز افزود: واقعیت این است که در حال حاضر عربستان از بازگشت ایران به جامعه جهانی و قدرت گرفتن این کشور واهمه دارد. پس از اجرایی شدن روند برداشتن تحریم ها، عملا ایران به جامعه جهانی باز خواهد گشت و این موضوع موجب نگرانی عربستان شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین