کد خبر: ۳۴۰۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

اولین واکنش‌ها به آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی

در پی آزمایش بمب هیدروژنی در کره شمالی، شورای امنیت امروز نشست فوق العاده برگزار می کند.
آفتاب‌‌نیوز : شبکه راشاتودی در خبری فوری به نقل از خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد در پی انجام آزمایش بمب هیدروژنی از سوی کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل امروز نشستی فوق العاده برگزار می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، راشاتودی در خبر فوری دیگری به نقل از نخست وزیر ژاپن اعلام کرد آزمایش بمب هیدروژنی از سوی کره شمالی مسأله غیر قابل قبولی است. همچنین کره جنوبی نیز پس از این اقدام همسایه شمالی خود، حالت فوق العاده اعلام کرد.

نخستین واکنش‌ها به آزمایش بمب هیدروژنی کرهن
خستین تصویر از آزمایش بمب هیدروژنی پیونگ یانگ

کاخ سفید نیز پس از آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی از سوی کره شمالی اعلام کرد به این تحرکات پاسخ مناسب خواهد داد.

همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد سئول امروز در بیانیه ای، آزمایش هسته ای کره شمالی را خطری برای صلح جهانی اعلام و تأکید کرد تمامی اقدامات لازم را برای مجازات پیونگ یانگ بکار خواهد بست.

کره جنوبی در این بیانیه که از سوی رئیس شورای امنیت ملی این کشور در تلویزیون قرائت شد، گفت: "ما به شدت چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی را که نقض آشکار قوانین شورای امنیت سازمان ملل است، محکوم می کنیم. این اقدام با وجود هشدارهای ما و جامعه جهانی انجام شده است."  

در ادامه این بیانیه آمده است: تمامی اقدامات لازم، از جمله تحریم های بیشتر از سوی شورای امنیت سازمان ملل را برای آن که این کشور هزینه آزمایش هسته ای خود را پرداخت کند، بکار خواهیم بست.

همچنین بلافاصله پس از اعلام این آزمایش، "پارک گون های" خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت ملی این کشور شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین