کد خبر: ۳۴۰۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

تحلیلگر آمریکایی: رژیم آل سعود همچنان کینه توافق هسته ای ایران را در دل دارد

روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکایی با تاکید بر اینکه سران ریاض هرگز شکستی را که بخاطر توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 خورده اند فراموش نمی کنند، گفت: رژیم آل سعود از هر رویکردی برای ایجاد آشوب در منطقه استفاده می کند و همچنان کینه توافق هسته ای ایران را در دل دارد.
آفتاب‌‌نیوز : «مارک بروزونسکی» تحلیلگر با سابقه مسائل خاورمیانه روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: من همانطور که قبلا گفته ام موضوع هسته ای ایران با امضای توافقنامه به پایان نرسیده و چرخ توطئه دشمنان این توافقنامه از جمله عربستان و رژیم صهیونیستی همچنان در حرکت است.
وی افزود: اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعه عربستانی آشکارا نشان می دهد که سران ریاض با طرحی هدفمند و به منظور تحریک عواطف مردم ایران و بهره برداری از واکنش های ناشی از آن به این کار دست زده اند.

این تحلیلگر با سابقه مسائل خاورمیانه تصریح کرد: تردیدی نیست که سران رژیم سعودی و گردانندگان رژیم صهیونیستی به یک اندازه از توافق هسته ای ایران ناخرسند و صدمه دیده اند و سعی می کنند که با سیاست ها و اقدامات تحریک آمیز، ایران را وادار به واکنش کنند.
به گفته بروزونسکی، سبعیت های اخیر رژیم صهیونیستی در مورد مردم قدس شرقی و کرانه های باختری، عملا در راستای همین سیاست ها و به منظور وادار ساختن ایران به واکنش های تند صورت گرفته و رژیم آل سعود نیز با همین هدف در مقطع حساس کنونی دست به چنین اقدامی زده است.

وی افزود: برخورد هوشمندانه ایران با سیاست های تحریک آمیز ریاض از جمله پیگیری قانونی عاملان حمله به سفارتخانه عربستان نشان می دهد که ایران تا چه اندازه در اندیشه برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه است و مقابله با تروریسم را اولویت برتر سیاست های خود قرار داده و تلاش می کند تا از هرگونه تنشی که این کشور را از این اهداف خود دور نگه دارد، احتراز کند.

بروزونسکی همچنین در خصوص مواضع اخیر دولت آمریکا در مقابل رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود، گفت: مواضع باراک اوباما را باید از دو جنبه نگاه کرد ، یکی نیاتی است که او دارد و دیگری به عمل در آوردن این نیات.

وی توضیح داد: اوباما از ابتدای ریاست جمهوری خود بارها طرح ها و اهدافی را مطرح کرده که موجب امیدواری مردم آمریکا و جهان به بروز تغییری در سیاست های آمریکایی شده اند.
به گفته این تحلیلگر آمریکایی، آنچه که بسیاری از مردم جهان در نگاه و تحلیل سیاست های آمریکایی به آن توجه ندارند این است که ماشین سیاسی آمریکا را فقط یک اسم و یا یک مقام به حرکت در نمیاورد و حوزه های قدرت متعددی از جمله کنگره، پنتاگون، سازمان سیا و مهم تر از آن لابی صهیونیست ها در شکل گرفتن سیاست آمریکایی ها دخالت دارند.
وی گفت: با قبول کنیم که در نهایت این همان ماشین نامرئی سیاست های آمریکایی است که تصمیم نهایی را در این کشور می گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین