کد خبر: ۳۴۱۰۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

طرح ممنوعیت پلاک گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری تصویب شد/ سال آینده موتور سیکلت های کاربراتوری پلاک نمی شوند

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران گفت: طرح ممنوعیت پلاک گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری از هر نوع در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در سازمان حفاظت محیط زیست استان تصویب شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران وحید حسینی افزود: این تصمیم در پی مصوبه هیات دولت در 10 اردیبهشت ماه سال 1393 مبنی بر تبدیل موتورسیکلت های کاربراتوری به انواع موتورسیکلت های با سوخت پاک اتخاذ شده است.

وی گفت: بر مبنای این مصوبه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست از مهرماه سال آینده ممنوعیت پلاک گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری را اجرایی خواهد کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه این اقدام تاثیر قابل توجهی بر کاهش آلاینده های ناشی از تردد موتورسیکلت ها در تهران خواهد داشت تصریح کرد: موتورسیکلت های کاربراتوری از آلاینده ترین وسایل نقلیه متحرک در تهران و دیگر شهرهای کشورهستند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران گفت: آزمایشات و اندازه گیری دقیق آلاینده ها نشان داده هر موتورسیکلت کاربراتوری 15 میلی گرم آلاینده در هر یک کیلومتر پیمایش تولید می کند این در حالی است که بر اساس استاندارد یورو سه این میزان باید دو گرم بر هر کیلومتر پیمایش باشد.

حسینی افزود: بیشتر اعضای کارگروه با ممنوعیت پلاک گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری موافق و معتقد بودند که این تصمیم را نباید به تاخیر انداخت.

به گفته وی از آنجا که همه سازمان ها و نهادهای متولی در دولت، مدیریت شهری و پلیس از این تصمیم و عملیاتی شدن آن در کشور دفاع کرده اند همگرایی آنها در این زمینه منجر به اجرای هر چه بهتر این مصوبه و در نتیجه کاهش و مهار آلاینده های هوا ناشی از موتورسیکلت های کاربراتوری خواهد شد.

حسینی افزود: موتورسیکلت های انژکتوری از نظر میزان تولید آلاینده وضعیت نسبتا ثابتی دارند و مانند موتورهای کاربراتوری امکان دستکاری در سیستم آنها وجود ندارد و میزان تولید آلاینده در آنها کمتر از دو گرم در هر کیلومتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
0
اشتباه پشت اشتباه من موندم اینهایی که نظرمیدن چه تخصصی دراین رابطه دارند موتوری که دودنکنه مشکلی نمیتونه داشته باشه اونم موتورهای خارجی نه چینی برای مثال تولیدخودرهای انژکتورمگرمیزان آلایندگی راکمترکرده که ا موتورسیکلتهای انژکتوری اینکارو بکنه پراید کاربرتوردرهر100کیلومتر6لیترمیسوزونه انژکتور8لیتربنظرشماکدام ازاینهامیتونه الایندگی بیشتری داشته باشه شمااگری دستگاه اتومبیل کاربرلتوری صفرراداخل پارکینگ مسقف روشن بگذاریدویک دستگاه انژکتوری متوجه خواهیدشدکدامیک بهتراست چرا بی کفایتی خودتان رابه گردن این چیزهامی اندازید تمام این آلایندگی هامربوط به نوع تولیدبنزین اشغال داخلی است بنزین های خارجی هم که واردمیشه درجه 2خریداری میشه بااکتان پایین تر چون زدوبندتوشه ودمقایس میلیونهالیترواردات وفروش کلی اختلاف قیمت داره که معلوم نیست توجیب کی میره خواهشا برای اینکه ی عده درپشت این قضایا صاحب منافع هستندکه درموتورسیکلت منافع دارند مردم بدبخت راتحت فشارقرارندهیدهمیشه توکشورمان درهمه زمینه هااصل مسیله رهامیشه وبه صورت مسیله می پردازیم وبه همین دلیلم کشوربه این روزافتاده ودر مرحله نابودیست من خودم دراین صنعت متخصص هستم وتمام اینها فقط اهداف مالی عده ای راتامین میکنه وبارمالی بدوش این مردم بینوا می اندازه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین