کد خبر: ۳۴۱۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

کفاشیان: تا اظهارنظر AFC واکنشی به اقدام عربستان و امارات نشان نمی‌دهیم

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید تا اظهار نظر AFC درباره اعتراض امارات و عربستان ایران واکنش نشان نخواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی کفاشیان در گفت‌وگو با برنامه ورزش از رادیو تهران درباره اظهار نظرهای سیاسی مسئولان فدراسیون‌های فوتبال امارات و عربستان اظهار کرد: تا مراتب به صورت کتبی منعکس نشود ما نمی‌توانیم قضاوتی داشته باشیم. آن‌ها معترضند که نمی‌توانند در ایران بازی کنند اما این برخلاف امنیتی است که در ایران وجود دارد. باید کنفدراسیون فوتبال آسیا نظرش را به صورت رسمی اعلام کند. سیاست از ورزش جداست اما اگر مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی حرفی بزنند، ما هم موضع‌گیری خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا اعضای ایرانی کمیته‌های AFC می‌توانند در مجمع شرکت کنند گفت: تعداد اعضای مجمع 76 نفر است که از 8 سال پیش تا به حال این ترکیب تغییری نکرده و تنها تعداد 4 نفر به تعداد مدیران باشگاه‌های حاضر در مجمع اضافه شده‌اند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا دوست دارید دوباره به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شوید گفت: من زیاد به ریاست علاقه‌ای ندارم اما اگر خدماتی که ارائه داده‌ام را ادامه دهم دوست دارم خدمت کنم.

کفاشیان درباره ناراحتی محمد خاکپور پیش از اعزام تیم امید به دبی نیز گفت: این ناراحتی هیچ تاثیری در عملکرد تیم امید ندارد. در یک و نیم سال گذشته ما هزینه‌های زیادی برای این تیم انجام داده‌ایم و هر امکاناتی از جمله امکانات اردویی که لازم داشتند را در اختیارشان قرار دادیم و کادر فنی باید فکر و ذکرش تنها صعود تیم امید به المپیک باشد و با این صعود خستگی همه از تن خارج می‌شود. شاید آن‌ها به خاطر استرس‌ها چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده باشند.

او درباره طولانی شدن زمان بسته شدن قرارداد خاکپور نیز گفت: قراردادها از قبل آماده شده بود. ما در فدراسیون فوتبال یک قرارداد تیپ داریم که بر اساس آن قرارداد مربیان بسته می‌شود. به طور مثال قرارداد سرمربی جوانان بر همین اساس بسته شد اما چون خودشان این قرارداد را قبول نکرده‌اند و وقت نداشتند به فدراسیون بیایند، امضای این قرارداد به طول انجامید اما بدون قرارداد هم حق آن‌ها محفوظ است.

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان همچنین در حاشیه افتتاح اماکن ورزشی شهرداری تهران که با حضور شخصیت‌های ورزشی و چند تن از مسئولان شهرداری تهران برگزار شد در ارتباط با جلسه امروزش با حضور اعضای هیات رییسه و روسای هیات‌های فوتبال اظهار کرد: این تنها جلسه‌ای بود که نگاه همه مثبت بود و هیچ یک از افراد با یکدیگر برخوردی نداشتند. علاوه بر اینکه درباره اساسنامه هیات‌ها صحبت شد. در ارتباط با اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز صحبت کردیم. علاوه بر این از همه روسای هیات‌ها خواستیم تا اختلافات را کنار بگذارند و به فردی که انتخاب می‌شود کمک کنند. باید بگویم رییس مجمع بر اساس اساسنامه حق رای ندارد و تنها می‌تواند جلسه را اداره کند.

وی در پاسخ به اینکه این مساله وجود دارد که بسیاری از روسای هیات‌ها از سوی او انتخاب شده‌اند، ادامه داد: هیات‌ها هشت سال است که با هم کار می‌کنند و هماهنگ هستند. به آنها اعلام کردم هر چه صلاح فوتبال است آن را انجام دهند. شاید رقبای دیگری برای انتخابات فدراسیون حضور یابند و ثبت‌نام کنند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا کسی تاکنون برای انتخابات فدراسیون ثبت‌نام کرده است یا خیر؟ گفت:‌بالاخره این اتفاق خواهد افتاد و ثبت‌نام می‌کنند.

کفاشیان همچنین درباره جو رسانه‌های عربستانی برای گرفتن میزبانی از ایران در بازی‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مساله مکتوب نشود نمی‌توانیم در این باره اظهارنظر کنیم. عربستانی‌ها این موضوع را به صورت رسانه‌ای اعلام کردند و مطمئنا می‌خواهند که در کشور ما بازی نکنند. قطعا ما نیز مقابله به مثل خواهیم کرد. ایران کشوری ناامن نیست و این را بارها ثابت کرده‌ایم و مشکلی برای برگزاری رقابت‌ها نداریم. مطمئن باشید موضوع را در هیات رییسه مطرح می‌کنیم و تصمیم قاطعی می‌گیریم.

کفاشیان همچنین درباره سفر پناهی نماینده شورای المپیک و AFC درباره ماجرای فساد در فوتبال اظهار کرد: این خبر را خواندم اما جلسه‌ای با ما برگزار نشد و من نمی‌دانم داستان چیست. فکر نمی‌کنم نمایندگان شورای المپیک آسیا و AFC به ایران آمده باشند. حتی اگر این اتفاق هم رخ داده باشد آنها را دعوت خواهیم کرد.

وی همچنین درباره اینکه در اساسنامه پیشنهادی نقش وزارت ورزش کم رنگ شده است، گفت: نقش وزارت ورزش پررنگ است. وقتی وزیر ورزش و معاونانش عضو مجمع هستند این نشان دهنده نقش پررنگ آنهاست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین