کد خبر: ۳۴۱۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰

زنان بیکارترند یا مردان؟

نرخ بیکاری کلی در کشور 10.9 درصد گزارش شده که در این میان نرخ بیکاری مردان 8.9 درصد و نرخ بیکاری زنان 2.2 برابر مردان یعنی معادل 19.9 درصد گزارش شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مرکز آمار در جدیدترین گزارش خود نرخ بیکاری تابستان سال 94 را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش نرخ بیکاری مردان در 20 استان زیر 10 درصد و تک رقمی است و نرخ بیکاری 11 استان دیگر هم در محدوده 10.9 تا 14.8 درصد در نوسان است. اما این نسبت در مورد زنان قابل توجه است. تنها در یک استان آذربایجان شرقی نرخ بیکاری زنان تک رقمی و در 30 استان دیگر نرخ بیکاری دو رقمی و بین 11 تا 31 درصد در نوسان است. 

این محاسبه مرکز آمار نشان می‌دهد در اکثر استان‌ها اختلاف زیادی میان نرخ بیکاری زنان و مردان وجود دارد و زنان بیکارتر از مردان هستند. سه استان کهگیلویه و بویر احمد، البرز و فارس دارای بالاترین نرخ بیکاری زنان هستند. نرخ بیکاری زنان در این استان‌ها به ترتیب 31.2، 28.4 و 28.3 درصد است. کمترین نرخ تورم هم مربوط به سه استان آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و هرمزگان است که به ترتیب دارای نرخ بیکاری 9.9، 10 و 10.7 درصد است. 

بالاترین نرخ بیکاری مردان هم مربوط به سه استان چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و خراسان رضوی است که دارای نرخ بیکاری 14.8، 13.2 و 12.1 درصد است. استان‌های دارای کمترین نرخ بیکاری هم عبارتند از کرمان (4.5 درصد)، خراسان جنوبی (5.6 درصد) و آذربایجان شرقی (6 درصد). 

اما نکته قابل توجه این است که پایین‌ترین نرخ بیکاری زنان که 9.9 درصد و مربوط به استان هرمزگان است دو برابر کمترین آماری محسوب می‌شود که از نرخ بیکاری مردان در استان کرمان گزارش شده است. به عبارتی کمترین نرخ بیکاری زنان دو برابر کمترین نرخ بیکاری مردان است. 

در استان‌های دیگر هم این نسبت وجود دارد و در اکثر استان‌ها نرخ بیکاری زنان چندین برابر مردان است. 

به گزارش اقتصادنیوز، همچنین این گزارش نشان می‌دهد اختلاف میزان بیکاری در میان زنان و مردان دارای گروه سنی 20 تا 24 ساله بسیار بیشتر است. به گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری جوانان 20 تا 24 ساله 27.8 درصد گزارش شده است. بیکاری مردان این رده سنی 22.8 درصد و بیکاری در میان زنان این رده سنی دو برابر مردان و معادل 49.3 درصد گزارش شده است. یعنی از هر دو زنی که در رده سنی 20 تا 24 سال قرار دارد یک نفر بیکار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین