ما در عصر دیجیتال زندگی میکنیم و بیشتر مشتریان از طریق جستجوی آنلاین، فروشگاه و یا شرکتی را پیدا میکنند. برای اینکه مشاغل کوچک بتوانند در بازار رقابت کنند، بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو امری ضروری است. مزایای سئو نسبت به ایراد افزایش ترافیک وب سایت، بسیار بیشتر بوده و دیده شدن در اینترنت را بهبود میبخشد. در حقیقت، سئو میتواند به هشت روش خاص بر روی کسب و کار شما تأثیر بگذارد.
ارائه ترافیک با کیفیت بالاتر
سئو کارآمد و موثر، ترافیک با کیفیت (آن دسته از بازدید کنندگان که احتمالاً کالا و یا خدمات شما را خریداری خواهند کرد) در اختیار سایت شما قرار میدهد. روشهای مختلفی برای هدایت ترافیک با کیفیت به سایت شما وجود دارد، مانند عکسهای دارای لیبلهای توصیفی، انتخاب دسته بندی و تگهای مورد نظر مشتری و استفاده از متا تگ ها.
نکته اصلی این است که، از این طریق آن چه که مشتری میخواهد پیدا میکند و شما آن را به صورت دیجیتال در اختیار او قرار میدهید. هر چه شما ترافیک با کیفیتتر به سایت خود هدایت کنید، رتبه بندی و درآمد بهتری خواهید داشت.
برای رسیدن به اهداف بازاریابی کسب و کار خودتان، سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) یک کانال بسیار مهم به حساب میآید. در صورتی که علاقه دارید به یک متخصص سئو تبدیل شوید یا مدیر یک کسب و کار هستید و نیاز به تعامل صحیح با متخصصین سئو دارید، میتوانید به آزمایشگاه تخصصی سئولب، در حوزه آموزش سئو سر بزنید.
کسب اعتماد و اعتبار
هر چه وب سایت در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شود، افراد بیشتری به قابل شما و کسب و کار شما اعتماد میکنند (به جز مواردی که مبلغی برایشان پرداخت میشود). حقیقت این است که ۹۸ درصد افراد شغلی را انتخاب میکنند که در صفحه اول نتایج جستجوی قرار دارد. سئو شما باید کسب و کار شما را در همان صفحه اول ظاهر کند و شما را به واسطهی بازدیدهای برگشتی، مشتریان راضی و نظرات مثبت در آن جایگاه نگه دارد.
بهبود برندسازی
سئو میتواند برند تجاری شما را مانند ایجاد اعتماد و اعتبار، بهبود بخشد چرا که هر دو به قرارگیری در صفحه اول جستجو متکی هستند. اگر سایت شما به طور مداوم در کنار کلیدواژهای خاص در جستجو قرار میگیرد، این همنشینی کسب و کار شما را به عنوان یک بازیگر کلیدی در آن صنعت، برندسازی میکند. بدون تلاش اضافی، جستجوهای تحت وب به طور خودکار در مورد اینکه شما چه کسی هستید و چه چیزی ارائه میدهید، پاسخ مثبت دارند. در واقع، مسئولیت شما برآورد کردن این انتظار برای تکمیل فرایند برندسازی است.
تولید کانورشن آفلاین محلی بالا
تعهد به حداکثر رساندن سئو محلی باعث فروش اینترنتی و فروش درون فروشگاهی (حضوری) میشود. در حقیقت، ۷۲ درصد از مصرف کنندگان که جستجوی محلی انجام دادند، از یک فروشگاه در فاصله پنج مایلی از محل زندگی خود بازدید کردند و ۷۸ درصد از جستجوهای محلی انجام شده در دستگاههای تلفن همراه، منجر به خرید آفلاین شدند. برای شرکتهای محلی، به حداکثر رساندن سئو محلی یا لوکال سئو، برای تاسیس و رشد یک کسب و کار ضروری است.
بهبود اینگیجمنت (مشارکت و تعامل)
چندین نشانگر وجود دارد که بر رتبه بندی سئو تأثیر میگذارد، از جمله مدت زمانی که یک بازدیدکننده در سایت شما میگذراند. زمان بالا در نگه داشتن بازدیدکنندگان در سایت، مزیتهایی را ایجاد میکند. اگر شما محتوای جذاب داشته باشید که توجه مردم را جلب کند، آنها مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد. این امر منجر به کلیک بیشتر، فروش بیشتر و همچنین باعث افزایش رتبه بندی سئو شما میشود. در واقع، هرچه رتبه بندی سئو شما بالاتر باشد، بازدیدکنندگان با کیفیتتر از سایت شما بازدید خواهند کرد و به دلیل محتوای خوب، مدت زمان بیشتری در سایت خواهند ماند که میتواند منجر به فروش بیشتر نیز شود.
ارائه ROI عالی
سئو یکی از مقرون به صرفهترین فعالیتهای بازاریابی میباشد. کار شما این است که کسانی که از قبل به محصولات و خدمات شما علاقهمند هستند را جذب کنید تا از شما خریداری کنند. در حین پیدا کردن و مشخص کردن کلیدواژهها و یا تصاویری برای جذب این گروه از افراد، نیازی به دسترسی حضوری به هیچ یک از مصرف کنندگان نیست. درعوض، آنها هستند که به سمت شما میآیند. به همین دلیل، استفاده کنندگان از سئو نزدیک به ۱۵ درصد بازدهی (شانس موفقیت) دارند در حالی که دیگران بواسطهی تبلیغات چاپی و پستی، کمتر از ۲ درصد در بازار موفق خواهند بود.
فعالیت شبانه روزی (دائم)
مشتری شما باید قادر باشد که در هر لحظه از شبانه روز شما را پیدا کند. در صورتی که شما صفحهای در رتبه بندی سئو داشته باشید، این امکان برای مشتریتان فراهم خواهد شد. سئو شما شبانه روز، در آخر هفته و تعطیلات و بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوا کار میکند. با یک سئو خوب، شما به معنای واقعی کلمه، به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته مشتری خود را هدف قرار میدهید و بدون نیاز به حضور فیزیکی، منجر به خرید و فروش میشوید. در واقع، هنگامی که شما میخوابید، مرخصی میروید و یا فقط استراحت میکنید، وب سایت شما در حال کار خواهد بود.
دست یابی به بازدیدکنندگان در تمام مراحل تصمیم گیری
هر بازدید کننده یک مشتری بالقوه است و برخی از آنها قبل از انجام معامله نیاز به کمی قانع شدن دارند. این افراد از طریق سئو شما، وب سایتتان را پیدا میکنند که با داشتن یک محتوای مناسب میتوانید افرادی را که حتی قصد خرید ندارند را به یک خریدار تبدیل کنید. صفحه "سؤالات متداول" این زمینه را فراهم کرده و شما را پاسخگو و آگاه میسازد. مطالعات موردی (Case Studies) و نظرات مشتری، مزایای محصولات و یا خدمات شما را به صورت کامل نشان میدهد و سرانجام، کوپنها، تبلیغات، نقل قولها و ... آخرین هشدارهای خرید را فراهم میکنند. محتوایی از سئو شما پشتیبانی میکند که به نوبه خود باعث شود که افراد مناسب دوباره به وب سایتتان بازگردند.
درآمد و سود
مشاغلی که فقط سئو را به عنوان راهی برای هدایت ترافیک به وب سایت میدانند، سایر مزایایی که ارائه میدهد را از دست خواهند داد. با درک واقعی از تأثیرات مثبتی که سئو برای شما فراهم میکند، شما میتوانید از این فرایند در کمپینهای بازاریابی، فروش و برندسازی خود استفاده کرده و یک حضور آنلاین منسجم برقرار کنید.
شما نیز برای بهینهسازی سایت کسب و کار خودتان و افزایش چند برابری ترافیک ارگانیک، میتوانید در دوره آموزشی سئو آزمایشگاه تخصصی سئولب شرکت کنید. این دورهها در دو سطح سئو حرفهای و سئو مقدماتی بصورت حضوری و آنلاین برگزار میشود.