کد خبر: ۳۴۱۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

آتش‌سوزی در یکی از نیروگاه‌های اتمی ژاپن

طوقوع آتش سوزی در یکی از نیروگاه های اتمی ژاپن، علاوه بر ایجاد وحشت در دل مردم موجب وارد آمدن خسارت به یکی از توربین های راکتور آن شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 رسانه های ژاپنی وقوع این آتش سوزی را ظهر امروز - پنجشنبه - اعلام کردند که در نیروگاه اتمی «هامااوکا» واقع در استان شیزوئوکا در جنوب شرق این کشور رخ داده است.

براساس این گزارش، آتش سوزی در این نیروگاه که باعث به صدا در آمدن آژیرهای اضطراری آن شد، نگرانی و هراس ساکنان اطراف آن را در پی داشت.

به گزارش ایرنا،خبرگزاری کیودو به نقل از مسئولان این نیروگاه اتمی اعلام کرد که بر اثر این آتش سوزی و به رغم وارد آمدن خساراتی که به یکی از توربین های این نیروگاه وارد شد، گزارشی از نشت مواد رادیو اکتیو منتشر نشده است.

گزارش ها حاکیست که آتش سوزی در این نیروگاه هسته ای ساعت 11 ظهر امروز در بخشی از ساختمان مربوط به توربین راکتور شماره 2 این نیروگاه شروع شد و تلاش ها برای اطفای حریق همچنان ادامه دارد. 

طی ماه های اخیر موضوع راه اندازی نیروگاه های اتمی در برابر اعتراضات مردمی و مخالفت های مقامات محلی به جهت هراس از میزان امنیت این اماکن به یکی از چالش های دولت ژاپن تبدیل شده است.

پس از زمین لرزه شدید و سونامی سال 2011 در ژاپن، 48 نیروگاه اتمی این کشور تا زمان اعمال استانداردهای امنیتی جدید، تعطیل شدند و از آن زمان به بعد اعتراض های مردمی به فعالیت راکتورهای هسته ای در ژاپن بیشتر شده است.

وقوع این حادثه همچنان به یکی از دغدغه های اصلی مردم ژاپن تبدیل شده و به محض اعلام راه اندازی یک راکتور اتمی در این کشور، مردم و گروههای مدنی دست به برپایی تظاهرات اعتراض آمیز می زنند.

برگزاری راهپیمایی اعتراض 311 کیلومتری در رابطه با شروع فعالیت نیروگاه هسته ای «سندای»، از سوی مردم ژاپن، بزرگترین راهپمایی از این دست محسوب می شود که اوایل اردیبهشت ماه سالجاری برگزار شد.

با تعطیلی نیروگاه های اتمی، ژاپن برای تامین انرژی مورد نیاز، به افزایش چشمگیر واردات نفت و گاز روی آورد که این امر، به کسری تراز بازرگانی خارجی این کشور را در پی داشته است. همین مسئله باعث شده تا دولت برنامه خود را در راه اندازی مجدد نیروگاههای غیر فعال سرعت بخشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین